Max Verstappen szerint a Spanyolországban tapasztalt DRS problémája rámutatott arra, hogy a Forma-1-nek továbbra is nagy szüksége van a még 2011-ben bevezetett előzést segítő eszközhöz.
Az idei nagy szabályváltozásoknak köszönhetően az autók sokkal nagyobb leszorítóerővel rendelkeznek, ami miatt a káros levegőáramlat is kevesebb a szárnyelemek körül. Az eddigi futamokon jól látszott, hogy a sportág vezetőinek ezen intézkedései tényleg szorosabb versenyzést eredményez, azonban a várva várt előzés rengeteg elmaradt.
A futamokon lévő akció túlnyomó részét ugyanis továbbra is az állítható hátsó szárny alkalmazása nyújtja. A Spanyol Nagydíjon például nagyon szembetűnt az, hogy 2021 bajnoka DRS nélkül nem igazán tudott mit kezdeni az előtte haladó George Russell-lel, még úgy sem, hogy a barcelonai célegyenes a versenynaptár leghosszabb egyenesi között van számontartva.
„Ha az autód nem jobb az előtted haladóénál, akkor mindenki csak vonatozik egymás mögött” – véli Verstappen, aki 9 pontos előnnyel utazhat majd a soron következő Azeri Nagydíjra. „Ezért azt gondolom, hogy a DRS-re továbbra is szükségünk van.”
„Ugyan a tavalyi szezonhoz képest könnyebb követni az előtted autózót, de például a szélárnyék hatás emiatt egyáltalán nem erős. A DRS pedig pont emiatt kell, hogy az egyes kanyar felé menet valós esélyünk legyen az előzésre.”
A soron követkető bakui hétvégén pedig nagyon fontos lesz a nyitott hátsó szárny, mert a 6 kilométer hosszú utcai pálya első és utolsó szektora is tele van hosszú egyenesekkel. A Red Bull főmérnöke, Paul Monaghan elmondása szerint „Barcelona óta keményen dolgoznak az ott tapasztalt DRS probléma kapcsán”, de szerinte „ennek az igazi tesztjét a sok hosszú egyenes fogja majd jelenteni.”