back to top
KezdőlapFormula 1Binotto szavai nem túl megnyugtatók - Kanada miatt is aggódhat a Ferrari?

Binotto szavai nem túl megnyugtatók – Kanada miatt is aggódhat a Ferrari?

-

Mattia Binotto nem akar drámázni az újabb megbízhatósági problémák miatt, de elismerte, hogy Kanada előtt nem valószínű, hogy orvosolni tudják az összes problémájukat.

A számukra kettős kieséssel végződő Azerbajdzsáni Nagydíj után Mattia Binotto, a Ferrari csapatfőnöke elmondta, értelemszerűen még nem tud pontos magyarázattal szolgálni a megbízhatósági problémák okaira, mert előbb ki kell elemezniük a történteket. Az ugyanakkor nem a legjobb előjel, hogy az egy hét múlva következő Kanadai Nagydíj előtt nem számít fejlesztésekre a motorral kapcsolatban.

„Egyértelmű, hogy ez aggodalomra ad okot, ezt már Baku előtt is elmondtuk – válaszolta a Sky Sports azon kérdésére, hogy aggódik-e a jövőre nézve a Bakuban történtek miatt. – A teljesítményhez hasonlóan a megbízhatóság is kulcsfontosságú a bajnoki címért zajló csatában. A télen és tavaly nagyon sokat tettünk az autó fejlesztéséért, a most történtek pedig bizonyítják, hogy a megbízhatóság még nem száz százalékos, és van még min dolgozni.”

„Viszont nem fogunk drámázni a mai nap miatt. Meg kell értenünk a problémákat, majd meg kell oldanunk azokat, a jövőben pedig még erősebbek leszünk. Néha az ilyesmihez türelem kell, aztán fordulhat a kocka.”

Leclerc autójában a második számú erőforrás romlott el a versenyen, ami ugyanaz, mint ami Barcelonában is az élről ejtette őt ki (Monacóra az egyes számú motort tették vissza). Ez mindenképpen aggályos lehet, és kérdéseket vet fel az egységgel kapcsolatban, amelyhez Binotto elmondása szerint az idő rövidsége miatt a motorerőt előtérbe helyező Montreal előtt nem érkezik fejlesztés (a megbízhatóságot érintő módosítások engedélyezettek).

Mattia Binotto, Ferrari, Monacói Nagydíj
Binotto nem kezd el pánikolni Fotó: Scuderia Ferrari Press Office

„Ki fogjuk elemezni a történteket, de Kanada előtt nem lesz időnk korrigálni, vagy strukturális változtatásokat végrehajtani. Kezelnünk kell a helyzetet, és világos, hogy új elemeket kell beszerelnünk – mondta a csapatfőnök, majd kitért arra, hogy a Bakuban kieső összesen négy Ferrari-motoros autó problémái valószínűleg nem függnek össze. – A Zhou-val történtek például szerintem nem az erőforrással kapcsolatosak, de bármi is történt, hasznos adatokkal szolgálhat. Nem üzleti szempontok, hanem a visszajelzések miatt szállítunk motorokat az ügyfeleknek, úgyhogy mindent ki fogunk elemzi.”

„Lehet, hogy lesz gyors megoldás, de ezt még nem tudjuk. Mint ahogy a szezon elején sem kerültük eufórikus állapotba, most sem fogunk összezuhanni. Koncentráltak maradunk és folytatjuk a kemény munkát” – jelentette ki.

Ami a stratégiát illeti, Binotto szerint Monacóval ellentétben ezúttal jó döntést hoztak. „A mi stratégiánk volt a legjobb, miközben a többiek hibáztak. A virtuális biztonsági autó alatti kerékcsere előnyhöz juttatott minket. Versenyképesek voltunk a közepes keverékem, majd a keményekre váltottunk, amelyek ellenállóbbak és a mi autónkon mindig jól működnek.”

Max Verstappen azért elmondta, hogy a frissebb gumik biztosan utolérte volna az élen haladó Leclerc-t, de persze más kérdés, hogy meg is tudta volna-e előzni.

ForrásSky Sports