Christian Horner azt gyanítja, a csapatok kérik arra a pilótáikat, hogy panaszkodjanak jobban a delfinezésre.
Az új generációs F1-es autók hasmagassága közelebb van a talajhoz, hogy így maximalizálják az aerodinamikai hatásokat. Ám egyes beállítások nagy sebességénél pattogást idéznek elő.
A jelenségtől leginkább a Mercedes szenved, míg a Ferrarinál látványos a delfinezés, de nincs annyi mellékhatása. George Russell Bakuban fel is szólalt a jelenség ellen. A brit pilóta kifejtette, hogy nyaki illetve hátfájdalmai vannak a túlzott pattogástól.
A futam után Lewis Hamilton alig tudott kiszállni az autójából, míg a versenyközben a rádióban számolt be fájdalmairól.
A Red Bull csapatfőnöke szerint ha az istállók megemelnék az autók hasmagasságát, mindjárt enyhülne a probléma. Ám az említett alakulatok nem akarnak változtatni a beállításaikon, mivel így még több tempót veszítenének. A brit vezető szerint ellenfeleik arra kérik a versenyzőiket, hogy panaszkodjanak többet, így kiharcolva a szabályváltoztatást.
„A legegyszerűbb az lenne, ha megemelnék az autó hasmagasságát. Mindenkinek megvan a lehetősége arra, hogy ezt megtegye. Van tehát választásuk, eldönthetik azt, mekkora kockázatot akarnak vállalni. Véleményem szerint nem szabadna olyan versenygépet indítani a hétvégéken, ami nem biztonságos. Ez inkább a technikával foglalkozó srácok kérdésköre. Valaki jobban szenved ettől, valaki nem. Igazságtalan lenne a szabályváltoztatás azokkal szemben, akik rendesen elvégezték a feladatukat.” – magyarázta a Bikák csapatfőnöke.
Horner hozzátette, hogyha őket érintené jobban a probléma, arra kérné versenyzőit, hogy panaszkodjanak jobban és hangosabban. A vezető szerint az ellenfeleik ezzel az eszközzel élnek:
„Azt mondták nekik, hogy nyavalyogjanak többet emiatt a rádióban. Akkora ügyet csináljanak ebből, amekkorát csak tudnak. Ez is a játék része. Láthatjuk, hogy kellemetlen. Van rá ellenszer, viszont akkor az autók teljesítménye csökkenne.”
A Red Bull vezetője kihangsúlyozta, ha az egész mezőnyt nagy mértékben érintené, és komoly biztonsági kockázatot jelentene a delfinezés, akkor támogatná a változtattatásokat:
„Ha valódi biztonsági probléma lenne, és az egész rajtrácsot érintené, akkor ki kellene vizsgálni az ügyet. Ám ha csak egyes versenyzőknél és csapatoknál jön elő inkább a pattogás, akkor azt nekik kell kiküszöbölniük.”