Izgatottan készül első hazai F1-es versenyhétvégéjére a Williams kanadai pilótája Nicholas Latifi. Ugyanakkor viszont a pálya karakterisztikája miatt szenvedésre is felkészült, szerinte ugyanis ez a pálya összegezi és kiemeli az FW44 valamennyi gyengeségét.
Latifi 2020-ban debütált a száguldó cirkuszban, ám még csak most fog először hazai közönség előtt versenyezni, mivel az elmúlt két esztendőben a világjárvány miatti utazási korlátozások következtében nem rendeztek Kanadai Nagydíjat.
„Valójában sosem versenyeztem még itt.” – kezdte Latifi, aki 2018-ban és 2019-ben egy-egy szabadedzésen már vezethetett Kanadában. „Vagyis gokartokkal igen, de ennél magasabb szinten nem, mert nincsenek otthon junior sorozatok.”
„Rengeteg európai pilóta szerez már tapasztalatot hazai terepen mielőtt az F1-be kerülnének, a brit srácok sokat versenyeznek Silverstone-ban, az olaszok Monzában vagy a spanyolok Barcelonában. Számomra ez viszont nem adatott meg.” – szomorkodott.
Latifi egyike azon két versenyzőnek, aki idén még nem szerzett pontot, a várakozásai szerint pedig ez a jég nem most fog megtörni.
„Megnézve ezt a hétvégét, számos ok miatt a montreali az egyik legnagyobb kihívást jelentő versenyhétvége. Először is, mivel ez egy utcai pálya ezért rengeteg rajta a hupli, a rázókövek pedig merőben eltérőek a többi pályához képest. Monaco és Baku után tudjuk, hogy ezek az autók mennyire agresszívak és hogyan reagálnak az egyenetlen aszfaltra. Arra számítok, hogy Montrealban nagyon nehéz lesz majd megtalálni a megfelelő beállításokat.”
„Az világos, hogy a mi autónk szenved leginkább a megfelelő tempó elérése érdekében és én magam sem érzem azt, hogy kihoznám belőle a legtöbbet. Montreal egy olyan pálya – amit most már teljes magabiztossággal állíthatok – ami nem igazán fekszik nekünk és a sok gyengeségünkre fog rávilágítani.”