A Liberty Media és a Forma-1 nem titkolt célja az volt a „Hajsza a túlélésért” című Netflixes sorozattal, hogy az átlagembert, de leginkább a fiatalokat beengedjék a kulisszák mögé ezáltal közelebb hozva őket egy-egy drámai pillanathoz.
Remélve, hogy a sorozat olyanokhoz is eljuthat, akik eddig kevésbé követték a szériát, amire ráerősít a Liberty Media jelentős, versenyhétvégéken kívüli marketing tevékenysége is. Mindezeknek hála kereskedelmi szempontból annyira vonzó lett az F1, hogy egyre több és jelentősebb támogató érkezik, legyen szó egy-egy Nagydíj névadó támogatásáról, vagy a csapatoknál megjelenő nagyobb nevű márkanévről. (Pl.: McLaren és a Google)
Az elmúlt évek munkái pedig úgy néz ki idénre gyümölcsöztek. A grandprix247.com egy terjedelmes cikkben összegezte, hogy a száguldó cirkusz iránit érdeklődés drasztikus mértékben megugrott.
A portál elsőként a tévénézők számában jellemzte a fejlődést, kiemelve, hogy a szezonnyitó Bahreini Nagydíj nézőszáma számos tévécsatornán rekordot döntött, Nagy-Britanniában a fizetős Sky Sports-on 2,23 millió ember követte nyomon, de már a tengerentúlon is milliós nézettséget mértek. A tendencia egyébként már 2021-ben elkezdődött, a FOM szerint ugyanis számos tévétársaság növelte az F1-es nézőszámát.
A Forma-1 a sokszínűséget hirdeti és leginkább a ’We Race as One’ kampánnyal igyekeztek sokszínűbbé tenni a rajongói bázist, ezalatt beleértve a női követők számának a növelését is. A kampány sikeres volt, ugyanis a FOM marketingmenedzserének, Ellie Nelsonnak az elmondása szerint 2017 óta sikerült a 35 év alatti rajongóibázisuk 41 százalékát elérniük.
Emellett a Netflixnek is komoly szerepe volt, a streaming szolgáltató 2018 óta forgat az F1-es paddockban, és már legalább 25 országban volt a top10-ben, ráadásul Nagy-Britanniában a harmadik évad a megjelenés utáni első három hétben listavezető is volt.
Számos kritika érte ugyan a sorozatot – a valóság eltorzítása és a nem teljesen valós kép ábrázolása miatt – ám a McLaren vezetője Zak Brown szerint tudni kell helyén kezelni a dolgokat. Szerinte ez inkább egy szórakoztatásnak szánt tévéműsor, mint egy sportágat mélyrehatóan bemutató műsor. Emiatt pedig leginkább a nemrégiben a mozikba kerülő ’Top Gun’ című filmhez hasonlította, ami nagyon komoly vonzerőt és érdeklődést keltett a vadászpilóták irányába, noha a filmben lévő jelentek távol álltak a valóságtól.
Ellie Nelson pedig saját maga tapasztalta, hogy mekkora hatása lett a sorozatnak:
„Ez volt az eddigi legerősebb marketing eszközünk. Amikor a 2019-es Amerikai Nagydíjon jártam, megtudtam, hogy Austinban sokan a Drive to Survive miatt jöttek ki a futamra”
A Netflix-hatás pedig a szponzorokra és ezáltal a bevételekre is kedvezően hatott. Számos új támogató pont a megnövekedett népszerűséget igyekezett meglovagolni, ráadásul olyan cégek is megjelentek már a száguldó cirkuszban, amelyeket korábban nem tudtak elérni, elég csak a semmiből megjelenő, és rengeteg csapatnál/helyen fellelhető kripto brandekre gondolni.
A növekedésen belül sikerült a legfőbb célt is elérnie a Libertynek, ugyanis az Egyesült Államokban is robbanásszerűen megugrott az F1 iránti érdeklődés. Már az amerikai piac is jelentős mértéket képvisel az F1-ben. A Red Bull partnerségre lépett az amerikai óriással, a Walmarttal, vagy éppen az autón jelentős méretben helyet kapó Oracle-val.
A támogatók mellett maguk a főszereplők is egyre inkább ismertebbek lettek, akiket már a tengerentúlon, az utcán sétálva is egyre inkább felismernek, erről Daniel Ricciardo mesélt:
„A Drive to Survive első évada elképesztő volt. Ez volt az első alkalom, hogy az Egyesült Államokban felismertek, és valamennyien a sorozatra hivatkoztak. Szóval csodát tett velünk, a közösségi médiában is komolyan nőttek a követőink. Sokat tett a sorozat ez egész sportágért.”