Az első után a Kanadai Nagydíj második szabadedzésén is Max Verstappen végzett az első helyen, de ezúttal nem Carlos Sainz, hanem Charles Leclerc lett a második, és csapattársával ellentétben egy tizedmásodpercen belül került a Red Bullhoz képest.
A beígért eső végül elmaradt, és a száraz pályán rendezett első tréning után a másodikat is ilyen körülmények között teljesíthette a mezőny Montrealban. A leggyorsabb időt ismét Max Verstappen futotta: a holland pilóta 1:14.127-re javította az első gyakorláson elért 1:15.158-as körét.
Mögötte az első edzést csak az ötödik helyen záró, a másodikon Verstappenre felzárkózó, tőle csupán 81 ezreddel elmaradó Charles Leclerc végzett, akinek az autójába a Ferrari új V6-ost, MGU-K-t és MGU-H-t szerelt péntekre, viszont turbóból egyelőre nem kapott újat, úgyhogy jelen állás szerint nem kell büntetéssel szembenéznie. Ám amennyiben a szombati harmadik szabadedzés előtt úgy döntenek, hogy nem kockáztatnak, és beépítik az idei negyedik turbót az F1-75-ösbe, a monacói pilóta 10 helyes hátrasorolással néz szembe az időmérő után.
Verstappen és Leclerc mögött Carlos Sainz végzett, aki szinte századra ugyanakkora hátrányt szedett össze a hollandhoz képest, mint az első szabadedzésen.
A top 3 után nem a váratlanul visszaeső, csapattársától egy teljes másodpercet kapó és csak a 11. helyen végző Sergio Pérez, vagy valamelyik Mercedes következett, hanem a már korábban is jól mozgó Sebastian Vettel, aki mindössze 315 ezreddel maradt el a holland idejétől, és egy tizeddel előzte az Alpine-nal továbbra is remekül teljesítő Fernando Alonsót.
A kétszeres világbajnok mögé Pierre Gasly ért oda, és csak ezután jött az első Mercedes, méghozzá George Rusellé. A brackley-iek fiatalabbik britje már több mint 8 tizedes hátrányt szedett össze, de a csupán a 13. helyet megszerző Lewis Hamiltonnál így is 4 és fél tizeddel gyorsabbnak bizonyult. A második szabadedzésre egyébként eltűnt a hétszeres világbajnok autójáról az első tréningen bevetett extrém padlólemez, vélhetően az ezzel kapcsolatos munkálatoknak volt köszönhető, hogy a 44-es rajtszámú Mercedes 12 perces késéssel tudott csak először kihajtani a pályára.
A legrosszabbul azonban így sem ő, hanem a csupán 3 körig jutó Valtteri Bottas járt. A finn pilóta Alfa Romeójában folyamatosan bekapcsolt menet közben a lefulladásgátló, a csapat pedig nem is tudta orvosolni a problémát az edzés alatt.
A sort így Bottas zárta a két Williams mögött, miközben a két Haas előrelépett az első szabadedzéshez képest. Mick Schumacher ezúttal nem előzte meg Kevin Magnussent, de folytatta a jó szereplést, hiszen csak 17 ezreddel maradt el tőle.
A Kanadai Nagydíj 2. szabadedzésének végeredménye
Versenyző | Csapat | Köridő | Lemaradás | Körszám | |
1 | Max Verstappen | Red Bull | 1:14.127 | 33 | |
2 | Charles Leclerc | Ferrari | 1:14.208 | 0.081 | 32 |
3 | Carlos Sainz | Ferrari | 1:14.352 | 0.225 | 32 |
4 | Sebastian Vettel | Aston Martin | 1:14.442 | 0.315 | 35 |
5 | Fernando Alonso | Alpine | 1:14.543 | 0.416 | 24 |
6 | Pierre Gasly | AlphaTauri | 1:14.879 | 0.752 | 34 |
7 | George Russell | Mercedes | 1:14.971 | 0.844 | 31 |
8 | Lando Norris | McLaren | 1:14.987 | 0.860 | 30 |
9 | Daniel Ricciardo | McLaren | 1:15.033 | 0.906 | 31 |
10 | Esteban Ocon | Alpine | 1:15.119 | 0.992 | 32 |
11 | Sergio Perez | Red Bull | 1:15.167 | 1.040 | 29 |
12 | Lance Stroll | Aston Martin | 1:15.396 | 1.269 | 34 |
13 | Lewis Hamilton | Mercedes | 1:15.421 | 1.294 | 25 |
14 | Kevin Magnussen | Haas | 1:15.499 | 1.372 | 34 |
15 | Mick Schumacher | Haas | 1:15.516 | 1.389 | 35 |
16 | Zhou Guanyu | Alfa Romeo | 1:15.526 | 1.399 | 31 |
17 | Yuki Tsunoda | AlphaTauri | 1:15.567 | 1.440 | 37 |
18 | Alex Albon | Williams | 1:16.171 | 2.044 | 30 |
19 | Nicholas Latifi | Williams | 1:16.509 | 2.382 | 27 |
20 | Valtteri Bottas | Alfa Romeo | 3 |