back to top
KezdőlapFormula 1Wolff manipulatívnak és szánalmasnak titulálta a rivális csapatfőnököket

Wolff manipulatívnak és szánalmasnak titulálta a rivális csapatfőnököket

-

Toto Wolff dühödten reagált csapatfőnök-társaira. Szerinte ők manipulatívnak, szánalmasnak és álságosnak is nevezve őket az F1 biztonsággal és delfinezéssel kapcsolatos döntése kapcsán.

Wolff úgy véli, hogy az FIA által kiadott technikai irányelvet kritizálva próbálnak a riválisok előnyt szerezni.

A Mercedes a legtöbbeknél jobban szenvedett a delfinezéstől, jobban pattog az autójuk, és biztonsági okokból a változtatásokat követeltek. Sokan azonban – különösen a régi rivális Red Bull és főnöke, Christian Horner – ellenezték ezt, mondván vannak csapatok, akik ezt orvosolni tudták, sőt a Mercedes is tudná, csak akkor veszítenének a tempójukból.

De az AlphaTauri csapatfőnöke, Franz Tost is arról beszélt, hogy a versenyzőknek nyafogás helyett többet kellene edzeniük, ellenkező esetben jobb, ha hazamennek a kanapéjukra.

Wolff, aki a szombat reggeli csapatfőnöki értekezleten heves szóváltásba keveredett, azt mondta: „Ez egy olyan sport, ahol az ember megpróbálja megtartani vagy megszerezni a versenyelőnyét, de ez a helyzet egyértelműen túl messzire ment.”

„Minden versenyző, minden csapatból legalább egy, azt mondta, hogy fájdalmai voltak Baku után, hogy nehezen tudta a pályán tartani az autót, vagy homályosan látott” – folytatta Wolff.

„Az pedig, hogy a csapatfőnökök megpróbálják manipulálni az elhangzottakat, hogy megtartsák a versenyelőnyüket, és politikai játszmákat próbálnak játszani, amikor az FIA megpróbál gyors megoldást találni, hogy legalább az autóknak jobb megoldást találjanak, álságos.”

„És ez az, amit én mondtam.”

„Az összes autó, és nem csak a Mercedesről beszélek, valamilyen módon szenvedett Bakuban, és még mindig szenvednek itt.”

„Az autók merevek vagy pattognak, nem számít, minek nevezzük. Ez egy közös probléma, amivel a Forma-1-ben küzdünk. Ez egy tervezési probléma, méghozzá egy alapvető tervezési probléma, amit meg kell oldani.”

„Vannak hosszú távú hatások is, amelyeket még megítélni sem tudunk, de mindig, ez egy biztonsági kockázat, és a háttérben apró manipulációkkal vagy mendemondákkal vagy a versenyzők eligazításával (azzal kapcsolatban, hogy mit mondjanak) előállni egyszerűen szánalmas.”

Állítja, ez nem csak a Mercedes problémája

Az Azerbajdzsáni Nagydíjon Lewis Hamilton súlyos hátfájásra panaszkodott a Mercedes W13-as agresszív pattogása miatt, ami aggodalmat váltott ki Wolffból, hogy a hétszeres bajnok talán nem tud majd rajthoz állni a Kanadai Nagydíjon. Végül Hamilton mégis ott van Kanadában, Wolff pedig elfogadta, hogy a riválisok miért nem hiszik őszintének ebben a témában.

„Természetesen az emberek megkérdőjelezik, hogy az álláspontom őszinte-e vagy sem, ezért mondom, hogy ez nem csak a mi problémánk” – tette hozzá Wolff.

„A Red Bull versenyzője (Pérez) azt mondja, hogy eléri a 300 kilométer/órát, amikor a probléma felmerül, és ezekkel a problémákkal elveszítheted a látásod fékezéskor, és nem tudod pozicionálni [az autót].”

„Hallgatod (Carlos) Sainz szavait, hallgatod, amit (Daniel) Ricciardo mondott, hallgatod, amit (Esteban) Ocon mondott, (Kevin) Magnussen, és mindkét pilótánk.”

„Ez nem a csapatunk problémája. Ez a ground effect autók tervezési problémája, amit meg kell oldani.”

„Ez nem csak az autók (hasmagasságának) megemeléséről szól, mert az autók megemelése nem oldja meg az eredendő aerodinamikai jellemzők merevségét” – vélekedik Wolff.

Forrásgpfans.com