back to top
KezdőlapFormula 1Alonso: Kamikaze módjára kellett vezetnem

Alonso: Kamikaze módjára kellett vezetnem

-

Fernando Alonso ugyan a második helyről tudott rajtolni Kanadában egy zseniális időmérő után, de a versenyen minden rosszul alakult számára.

A spanyol a rajt után még megtartotta a második helyet, ám alig kellett néhány kör, hogy megelőzze a Ferraris Carlos Sainz. Ezt követően nagyjából stabilizálódni látszott a harmadik helyen, de a kiállások és a virtuális safety car fázisok nem alakultak a legjobban számára. Ráadásul a 20. kör környékén még a motorja is elkezdte visszafogni, bokszkiállása után pedig csak a csapattárs Esteban Ocon mögé jött, mivel gyakorlatilag ő volt az egyetlen az élmezőnyben, aki nem vsc alatt állt ki. A verseny későbbi részében utolérte a francia csapattársat, de nem engedték, hogy megelőzze az egyenesbeli tempóhátránya miatt.

„A motor, ez az egyetlen válasz” – mondta Alonso arról, mi miatt esett ennyire hátra. „A 20. körtől volt egy motorproblémánk, amikor az egyenesekben nagyon hamar, a kanyarkijárat után elfogyott az energiánk. Megpróbáltuk kijavítani, de nem sikerült. Szerencsére nem kellett kiállnunk, és így is szereztünk néhány pontot. De addig a pontig szerintem a dobogóért harcoltunk. A verseny elején erősnek éreztem magam Hamiltonhoz képest, Verstappen és Sainz tempója nem volt meg, de tudtunk volna menni Hamiltonnal és a Mercedesekkel. Aztán ott voltak a virtuális biztonsági autók, megváltoztatták a versenyt, oké. De még mindig harcolhattunk volna talán a 3. vagy 4. helyért. De aztán amikor jött a motorprobléma, csak a túlélésre törekedtem, próbáltam kihasználni a DRS előnyeit, kamikaze módon hajtottam be a kanyarokba az érzékelési pont előtt, mert a DRS jelentette az egyetlen biztonságot az egyenesekben.”

Alonso kérte a csapatát, hogy had előzze meg Ocont, a pillanat hevében úgy fogalmazott, hogy egész hétvégén 100-szor gyorsabb volt, még a motorproblémával is.

„Nem tudtam előzni. De igen, frusztráló volt, mert az autóm repült egész hétvégén” – folytatta. „Az egyenesekben többé-kevésbé egy másodperc hátrányom volt. És még ezzel együtt is gyorsabb voltam a versenyen. Szóval hihetetlen, hogy a 7. helyen végeztem. Ugyanazok a gumik voltak rajtunk, mert mindketten kiálltunk a safety car alatt. Az egyenesekben egy másodperccel lassabb voltam, így a kanyarokban 1,1 vagy 1,2 másodpercet kellett visszanyernem, hogy behozzam ezt a lemaradást. Szóval nehéz volt.”

Alonso a szezon elején nagyon küzdött a megbízhatósággal, már a hatodik versenyen büntetést kapott motorcsere miatt, azóta nem volt gondja, ám nem sokáig lehetett nyugodt, ismét bekavart neki a megbízhatatlanság.

„Igen, ez megint egy megbízhatósági gond, ami csak a 14-es autót érinti” – tette hozzá. „Azért vagyok itt, hogy sikerüljön jobbnak lenni a 6-7. helynél, ezen a hétvégén jobbak voltunk. Tehát ha nem végeztünk a dobogón vagy kicsit előrébb, az azért van, mert megbízhatósági problémánk volt a 14-es autóval, és talán szerencsétlenek voltunk a virtuális biztonsági autóval, viszont azt nem lehet irányítani. A 14-es autó megbízhatóságának jobbnak kellene lennie egy kicsit.”

Alonso ráadásul utolsó körös védekezése miatt még egy öt másodperces büntetést is kapott, így a 7. helyett a 9. helyen rangsorolták.

Forrásf1i.com