back to top
KezdőlapFormula 1Szafnauer szerint akár óvni is lehetne az extra merevítés miatt

Szafnauer szerint akár óvni is lehetne az extra merevítés miatt

-

Az FIA a múlt hétvégi Kanadai Nagydíjon megindította a „delfinezés” és a pattogás visszaszorítására irányuló törekvéseket.

Az Alpine csapatfőnökét, Otmar Szafnauert nem győzte meg az FIA eredeti döntése, miszerint a Mercedesnek engedélyezték, hogy a Kanadai Nagydíj hétvégéjén egy extra merevítést alkalmazzanak az autójukon.

Az elmúlt hétvégén egy új mérőszámot vezettek be, hogy meghatározzák, milyen mértékben produkálnak az autók több pattogó mozgást, miután egészségügyi aggály is felmerült miatta. A mérések alapján meghatározzák a biztonságos mozgásszintet, és ha egy csapat túllépi azt, akkor arra kérik, hogy legalább 10 milliméterrel emeljék meg autójuk hasmagasságát.

Az irányelv bevezetésének egyik feltétele az volt, hogy mivel ilyen rövid időn belül fogadták el, a csapatok egy extra merevítőt szerelhettek a padlóra, hogy stabilabban tartsák azt autót.

Az Auto Motor und Sport beszámolója szerint a McLaren, a Ferrari és a Red Bull is csodálkozott, hogy a Mercedesnél hogyan állt máris rendelkezésre az extra merevítő.

A Mercedes azt állítja, hogy Brackleyben maradt pár emberük, akik csak később repültek ki a csapat többi tagjához Kanadában és magukkal vitték ezeket az elemeket.

Azzal kapcsolatban azonban, hogy egyes csapatok előnyre tudtak-e szert tenni a direktíva miatt, Szafnauernek volt pár megjegyzése.

„Ami a folyamatot illeti, ez egy technikai irányelv – és a technikai irányelvek, mint tudjuk, nem szabályok” – jegyezte meg.

Steiner szerint ha egyes csapatok már eleve ilyen „extrákkal” érkeztek Kanadába, akár óvást is lehetne benyújtani ellenük, hiszen a direktívát csak csütörtökön közölték.

„Szóval ez a jelenlegi állapotában ez ellenkezik a szabályzattal” – vélekedik Szafnauer.

„Nekünk biztosan nincs ilyenünk. És sajnos, ha van egy extra merevítésed, akkor alacsonyabbra és stabilabbra tudod engedni az autót, és némi előnyre tehetsz szert.”

Miután kiderült, hogy az extra merevítés nem hozott különbséget az autó számára, a Mercedes mégis eltávolította az extrát.