Robert Kubica azt állítja, hogy a Forma-1-es csapatok azért nyafognak az autók delfinezése, pattogása miatt, mert „könnyebb változtatásokat követelni az FIA-tól”, mint kijavítani az autóikat. Ezzel elsősorban a Mercedest, és annak csapatfőnökét, Toto Wolffot becsmérelte.
Az Alfa Romeo tartalékversenyzője szerint a csapatoknak inkább a versenyzők biztonságát kellene „előtérbe helyezniük”, és változtatniuk kellene az autók beállításain, még akkor is, ha ezzel veszítenek a teljesítményből.
Keményen támadta a csapatokat, amiért gyakran a biztonság kérdését használják ürügyként arra, hogy „technikai előnyre” tegyenek szert.
„Természetesen mindig könnyebb nyomást gyakorolni az FIA-ra és rávilágítani a problémára” – mondta Kubica az Express Sportnak. „A probléma adott, nem azt mondom, hogy a probléma nem lenne valós.”
„Biztos vagyok benne, hogy a paddockban mindenki képes a kompromisszumokra a beállítások vagy akár a tervezés terén, hogy szembenézzenek ezzel a problémával, megpróbálják megoldani a delfinezést, a teljesítmény rovására. Ha valaki hajlamos ezt nem megtenni, vagy hajlamos figyelmen kívül hagyni, mert könnyebb panaszkodni, az megpróbál nagy nyomást gyakorolni az FIA-ra, általában a biztonsággal kapcsolatban.”
„Természetesen nem szeretnénk hátfájós versenyzőket látni, vagy olyanokat, akik nem látják jól a fékezési pontokat.”
„De ha ez a helyzet, akkor ezekre a szempontokra kellene helyezniük a hangsúlyt, és valószínűleg az autó beállításain belül kényelmesebbé tudnák azt tenni. De persze nem akarják ezt megtenni, mert akkor veszítenek a teljesítményükből.”
Az FIA mindenesetre meghallgatta a panaszokat és a Kanadai Nagydíj előtt egy rövid távú megoldást tartalmazó technikai utasítást adott ki.