back to top
KezdőlapEnduranceA Ferrari F1-es technológiát is használ a Le Mans-i autójuknál

A Ferrari F1-es technológiát is használ a Le Mans-i autójuknál

-

Antonello Coletta, a Hypercar projekt vezetője megerősítette, az összes, Ferrari cégen belüli forrást felhasználják az új autó tervezésekor.

„Az egyik legnagyobb előnyük a Ferrarinál a technológiánk, ez teljesen normális, hogy megosztjuk az ilyesmit a programok között. Az LHM projekt táplálkozni fog nemcsak az F1-es, de az utcai autós tapasztalatokból is, így kerül a tudás mindenhova. A technikusok ötvözik majd mindezt, és reméljük, hogy versenyképes és hihetetlen autót állítanak össze belőle.” – fejtette ki az olasz.

A Ferrari egy teljesen új osztályt (Attivita Sportive GT) hozott létre az új programnak az eddigi Competitioni GT és Corse Clienti programok összevonásával. Az új létesítmény közvetlenül a fioranói tesztpálya mellett helyezkedik majd el.

Itt készül majd a 296 GT3-as autó is, ami a jövő szezonban már az ügyfélcsapatoknak is rendelkezésére áll majd.

A Hypercar specifikációit a Ferrari ugyan még nem fedte fel, annyi már biztos, elsőkerék-meghajtású hibrid rendszer hajtja, és feltehetően júliusban gurul majd pályára. Bár a többi gyártó már legalább egy grafikát nyilvánosságra hozott, sőt, többen a pályára is hajtottak, a Ferrari állítja, „sínen van” a fejlesztés.

Ferdinando Cannizzo, az Attivita Sportive GT technikai igazgatója felfedte a motorsport.com-nak, hogy az autó virtuálisan már egy éve rója a köröket a szimulátorban.

A valós tesztelés a jelenlegi GT pilótákkal kezdődik majd meg, és 2023-ben a WEC mezőnyét erősítik majd. Arra, hogy az IMSA mezőnyében is rajhoz álljanak, legkorábban egy évvel később kerülhet sor.