A korábbi Forma-1-es pilóta, Jean Alesi nem tudja, hogy az új helyszínek beáramlásának következtében mi lesz a Francia Nagydíj jövője, de úgy véli, hogy jó esélye van a naptárban maradni.
A Forma-1-ben jelenleg olyan változások zajlanak, amelyek következtében néhány híres és alapító európai futam kiesik a versenynaptárból, és új, modernebb helyszíneket érkeznek a helyükre a világ minden tájáról.
A Netflix Drive to Survive című sorozatának hatására a világ további demográfiai szereplőinek érdeklődése is berobbant. A következő szezonban három futam lesz az Egyesült Államokban, illetve a mezőny visszatér Katarba, és Szaúd-Arábiába is. Ugyanakkor már arab államok is szeretnének versenyt rendezni.
Kolumbia is szóba került, hogy a Karibi Nagydíjnak adjon otthont, és Dél-Afrika is visszatérhet jövőre.
Mivel jövőre 24 futam kerül megrendezésre, és rengeteg új helyszín érkezik, úgy tűnik, hogy Belgium, Ausztria, Monaco és Franciaország is közvetlen veszélyben van, míg Silverstone, Monza – amelynek szerződése 2024-ben lejár – sincs teljesen biztonságban. Noha meglepő lenne, ha a Red Bull hagyná veszni a Red Bull Ringet a naptárból.
Alesi azt sugallja, hogy mivel az F1 most már a világ számos különböző helyszínén szeretne jelen lenni, Franciaország talán még sokáig nem lesz tényező a bajnokságban.
„Az utcai pályákat sokat látni, különösen a Formula E-ben, ahol a szabadedzések, a kvalifikáció és a verseny egyetlen napra koncentrálódik” – mondta Alesi a francia Nicematinnak.
„Az F1-ben ez nem igazán erős tendencia. A kolosszális eszközökkel rendelkező Közel-Keleten mindenekelőtt egy hely, egy ország népszerűsítéséről van szó.”
„Ugyanez a helyzet Miamiban is. Én is ott voltam. Valójában nem is igazi utcai pálya, mert a pálya egy amerikai futballstadion körül található, a külvárosban.”
„Végül, hogy válaszoljak a kérdésére, őszintén szólva, Franciaországban, Olaszországban nehezen tudnék elképzelni egy F1-es versenyt a városban.”
A Monacói Nagydíjnak valójában nem volt szerződése 2022-re, de az idei szezonra hosszabbításról állapodtak meg az F1-gyel. Alesi sokakhoz hasonlóan „különlegesnek” nevezte a hercegséget.
„Monaco különleges státusszal rendelkezik, egy különálló hely, mert egy atipikus és történelmi pálya, amely a világbajnokság létrejötte óta rendszeresen otthont ad az F1-nek” – mondta a francia.
„Nem tudom, hogy jelenleg hogyan folynak a tárgyalások, így nem tudok véleményt mondani.”
Hamarosan eldőlhet a Francia Nagydíj sorsa
Azonban fenntartásai vannak a Paul Ricard esélyeivel kapcsolatban, hogy a jövőben is otthont adhat-e futamoknak. Alesi úgy látja azonban, hogy a Le Castellet-i verseny idén sikerrel járhat, ami segíti majd a naptárban maradását.
„Kétségtelen, hogy a következő határidő meghatározó lesz.”
„Ez fogja meghatározni a jövőt. Ha a 2022-es futam nagy siker lesz, sportszerű és népszerű a rajongók körében, akkor valóban reménykedhetünk egy kedvező folytatásban.”
Franciaország a Forma-1 1950-es kezdete óta 61 Francia Nagydíjnak adott otthont, olyan híres pályákon, mint Le Mans, Magny Cours és Dijon, valamint a Paul Ricard. Utóbbi gyakran unalmas futamokat produkált, így a rajongók körében az egyik legkevésbé kedvelt pálya.