Christian Horner szerint a Mercedes nagyobb kihívást fog majd jelenteni a számukra az elkövetkezendő versenyeken. A Red Bull csapatfőnöke a Paul Ricard-on is szoros csatára számít, de szerinte Silverstone lesz a legnehezebb a számukra.
A bajnoki címvédő istálló úgy vágott neki a 2022-es szezonnak, hogy tovább folytatják a turbóhibird éra 2014-es kezdete óta tartó dominanciájukat a konstruktőri bajnokságban. Azonban mindenki nagy meglepetésére az Ezüst Nyilak nagyon rosszul reagálták le az új szabályokat és közel sem épített olyan versenyképes autót, mint azt a Ferrari és a Red Bull tette.
A Bikák pedig hiába nyertek meg az első 9 versenyből 7-et, Silverstone-ban valamiért mégis tartani fognak a Mercedestől, akik az utóbbi versenyek folyamán egyre jobb teljesítményt nyújtanak. Lewis Hamilton a legutóbbi Kanadai Nagydíjon dobogóra tudott állni, amíg George Russell az eddigi összes futamot a legjobb ötben fejezte be.
„Határozottan, egy nagyon erős Mercedesre számítok Silverstone-ban” – válaszolta Horner a Motorsport.com újságírójának Mercedesre vonatkozó kérdésére. „Nem látom akadályát, hogy miért ne lehetnének ott az élmezőnyben. A Paul Ricard-on is hasonlóan erősek lehetnek és mindezek mellett a Ferrarival is ugyanúgy számolnunk kell mindkét helyszínen.”
„A silverstone-i pálya karakterisztikái nem kedveznek az autónknak, szóval egy kihívásokkal teli, izgalmas hétvégére számítok. Hihetetlen, hogy képesek voltunk zsinórban hat versenyt nyerni egymás után, de Silverstone-ban nehéz lesz folytatni ezt a sorozatot.”
Toto Wolffék a legendás brit pályán a legutóbbi 10 futamból 8 alkalommal nem találtak legyőzőre. 2018-ban Sebastian Vettel a Ferrarival, 2020-ban pedig Max Verstappen tudta őket legyőzni a 70. Évforduló Nagydíján.
Az Ezüst Nyilak további fejlesztéseket fognak eszközölni a W13-on, amivel akár még közelebb is kerülhetnek a Red Bullhoz és a Ferrarihoz. Ez pedig azért is valószínű, mert a stuttgarti márka mérnökeinek nagyok az elvárásai az új elemeket illetően.
A Milton Keynes-i istálló már a szezon korai szakaszában fejlesztette az RB18-at, aminek köszönhetően át is ugrották a Ferrarit. Horner azonban hangsúlyozta, hogy „idén egy más fajta filozófia alapján fejlesztenek”, ami azt jelenti, hogy „a nyári szünetig nem fognak drasztikus változtatásokat alkalmazni az autóikon.”