A Forma-1 új, talajhatást kihasználó szabályzata sikeres a Ferrarinál egykor, hosszú évek óta dolgozott mérnök, Rob Smedley szerint.
A brit szakember jelenleg a Liberty Media tulajdonában lévő Formula One Group adatrendszerekért felelős igazgatója és műszaki tanácsadója, aki mintegy 100 embernek felel azért, hogy elemezze az információkat a sportág „show-jának” feljavítása érdekében. A La Gazzetta dello Sportnak nyilatkozott:
„A szórakoztatóiparban használt adatelemzési módszereket átültettük a Forma-1-be. Az F1 egy roppant összetett sportág, így a cél az, hogy jobban bevonjuk a közönséget, különösen a fiatalokat, akiknek az okostelefonjaik segítségével érthetőbbé tehetjük a boxkiállási stratégiákat és a versenyek egyéb elemeit.”
Sok szakértő, köztük maguk a csapatok is, szkeptikusan nyilatkoztak arról, hogy a radikálisan más „ground effect” versenyautók valóban javítanának a 2022-es és az azt követő show-n. A legtöbb ilyen főnök már elismeri, hogy tévedtek. Így folytatta Smedley:
„Jó hallani a véleményeket, de ez csak olyan dolog volt, ami mindig megtörténik, amikor valami újdonságot vezetnek be, és ebben az esetben ez egy hatalmas változás volt. Ugyanakkor minden jel arra mutat, hogy jó irányba haladunk. A talajhatású autók már most is olyan gyorsak, mint a 2021-es autók, és a szezon végére akár még gyorsabbá is válhatnak.”
Az egyik legnagyobb gond azonban a nagy visszhangot kiváltó „delfinezés” jelensége volt. Felipe Massa egykori ismert versenymérnöke ezért így folytatta:
„Ez egy olyan probléma, ami néhány autót kicsit érint, másoknál pedig nagyon is előfordul. Ez nem a szabályzás hibája. Mindannyiunknak együtt kell dolgoznunk, hogy megoldást találjunk a sportág érdekében, miközben annak a biztonságát is garantáljuk. A csapatok hajlamosak a teljesítményt előnybe helyezni a pilóta kényelmének beáldozásával.”
Ami viszont lenyűgözte őt, az az a nagy előrelépés, amelyet korábbi csapata tett:
„Tudtuk, hogy valaki nagy előrelépést tehet az új szabályokkal, és mint egykori Ferrari-srác, örülök, hogy ők voltak azok.
Most nekik van az mindent egybevetve a leggyorsabb autójuk, különböző pályákon. A megbízhatósági gondjaik azzal függnek össze, hogy ennyire keményen nyomták, de kockázatot kellett vállalni, hogy újra az élre kerüljenek.”