Nem teljesítettek valami jól az Osztrák Nagydíjon a Carlos Sainz Ferrarijának mentésében résztvevő beavatkozók, akik hosszú másodpercekig hagyták égni a spanyol pilóta autóját. Sainz és két kollégája is szóvá tette ezt.
Carlos Sainz számára az 58. körben, igencsak látványos módon ért véget az Osztrák Nagydíj. Az éppen Max Verstappent támadni készülő spanyol pilóta a 4-es kanyar előtti egyenesben lassult le, majd állt meg lángoló autóval a bukótérben. Már önmagában ez is igen nagy csapás volt neki és a Ferrarinak, ám ha mindez nem lenne elég, még a beavatkozók sem siették el a tűzoltást, ami miatt az F1-75-ös hosszú másodpercekig égett, ráadásul Sainz sem tudott a lehető leghamarabb kiugrani belőle. A késlekedés a spanyol pilóta és két IndyCarban versenyző kollégája tetszését sem nyerte el.
„Nem volt ideális a helyzet, mert észrevettem, hogy a kocsi lángra kapott, de közben nyomtam a féket, és amint megpróbáltam kiugrani, láttam, hogy az autó hátrafelé gurul – idézte fel az esetet a verseny után Sainz. – Nem akartam otthagyni a kocsit teljesen szabadon, kontroll nélkül hátrafelé gurulva, miközben kiugrom. Hívtam a pályabírókat, hogy jöjjenek segíteni, és tegyenek valamit a gumik elé, hogy megállítsák a gurulást, de szerintem az egész folyamat egy kissé lassú volt.”
A közvetítésben látszott, amint az egyik beavatkozó leteszi a tűzoltó készüléket a bukótér felé vezető szervizúton, majd sarkon fordul, és elsiet a másik irányba. Végül az egyik kollégája ért oda, és igyekezett megállítani a guruló autót, miközben az abból felcsapó lángok már a pilótafülkéig értek. „Egy ponton már túl nagy volt a tűz, úgyhogy muszáj volt mindettől függetlenül kiugranom. Ez akkor történt, amikor az első beavatkozó odaért és megállította az autót. Egyértelműen meg kell vizsgálnunk, hogy miként lehetett volna gyorsabban cselekedni, mert nem volt könnyű abban a helyzetben lenni” – mondta Sainz.
A késlekedés végül Sainz testi épségére nem volt hatással, ám könnyen előfordulhat, hogy csak tetézte a kárt, hogy nem kezdték el a lehető leghamarabb oltani az autót. Az eltelt idő pedig az IndyCarban versenyző Scott McLaughlinnak és a korábban az F1-ben is megforduló Marcus Ericssonnak is feltűnt.
„Őrület, hogy milyen sokáig tartott segíteni Carlos Sainznak. Köszönnöm, IndyCar Safety” – utalt az IndyCar állandó biztonsági csapatára az új-zélandi.
„Teljességgel elfogadhatatlan, hogy milyen sokáig tartott a beavatkozóknak odaérni és segíteni. Nagyon ijesztő szituáció, ami sokkal rosszabbul is elsülhetett volna” – csatlakozott a bejegyzéshez kommentelő Ericsson.
Noha az osztrák pályabírók teszetoszasága valóban kritikát érdemel, azt érdemes hangsúlyozni, hogy a világ legtöbb autós versenysorozatában, és így a Forma-1-ben is önkéntesek töltik be a pályabírók és beavatkozók szerepét, míg az IndyCarban egy állandó, profi csapat működik közre, amely hivatásszerűen látja el ezt a feladatot.