Nagyon stresszes hajrában volt részre az Osztrák Nagydíjat megnyerő Charles Leclerc-nek. A monacói versenyző a leintés utáni sajtótájékoztatón elárulta, miként próbált úrrá lenni a gázpedállal kapcsolatos problémán.
Miután Carlos Sainz Ferrarija az 58. körben elfüstölt a Red Bull Ringen, Charles Leclerc autóján is műszaki problémák jelentkeztek, a monacói pilótán pedig úrrá lett az ijedtség amiatt, hogy egyáltalán be tudja-e fejezni a versenyt. Végül sikerült neki, sőt, az első helyet is megtartotta Max Verstappen előtt, a leintés után pedig elárulta, hogy mi volt a pontos probléma.
A 16-os rajtszámú F1-75-ösön a gázpedál kezdett el rakoncátlankodni, és a lassú kanyarokban „20-30%-ban nyitott állásban maradt”, ami az utolsó köröket „nagyon nehézkessé” tette.
„Furcsa módon többé-kevésbé ugyanakkor jelentkezett nálam is a probléma, így aztán természetesen ott motoszkált a fejemben [a korábbi rossz megbízhatóság]. Tudtam, hogy nem a motorral van gond, mert a pedálnak volt furcsa az érzete. Először a gázadásnál, aztán a vége felé már nem állt vissza alaphelyzetbe. De szerencsére kibírta a verseny végéig” – értékelt az autóból kiszállva az ausztriai győztes.
Leclerc a sajtótájékoztatón elmondta, hogy melyik kanyarok okoztak neki nehézséget, illetve elárulta, hogy miként próbálta kezelni a problémát.
„Nem csak kicsit volt stresszes, hanem nagyon stresszes volt. A gázpedál nagyon következetlenül viselkedett, a kanyar közepén beragadt az aktuális állásába, így a hármas kanyarban például nagyon-nagyon nehéz volt, mert ott az ember nem akar gyorsabban menni a kanyar közepén. Nem volt könnyű kezelni, főként a lassú kanyarokban. A gyorsabbakban nem jelentett nagy gondot.”
„Elég sokat vitorláztam a féktávokon, hogy fel tudjam mérni, mekkora gázzal megyek be a kanyarokba. Ennél többet őszintén szólva nem tehettem. Játszottam a gázpedállal, hogy amikor túl rossznak érződött, kicsit kevesebb gázzal menjek a kanyarban. Nem volt egyszerű, de rendben volt.”
A Max Verstappenen az összetettben az osztrák hétvége során 5 pontot hozó monacóit meglepte, hogy a sprinthez képest a versenyre ennyivel jobb lett a tempója, ugyanakkor elárulta, ő is tett azért, hogy ez így legyen.
„Nem tudom teljesen [megmagyarázni, hogy miért volt gyorsabb az autó a versenyen, mint a sprinten]. Tegnap este elég sokat dolgoztunk a vezetésemen, és tudtam, hogy kicsit több tempó van bennem a közepes gumikon. De meglepetés volt ekkorát lépni előre. Ki kell elemeznünk, hogy megértsük, miért volt ez.”
Érthető módon nem akart részletekbe menni azzal kapcsolatban, hogy mit csinált másképp, de annyit elmondott, hogy különösen három kanyarra koncentrált. „Volt két-három kanyar, amelyben küszködtem szombaton, az egyes, a hármas és a tízes. Ezeken dolgoztam tegnap, és ma sokkal jobban ment.”