A HRC elnöke, Koji Watanabe elárulta, hogy a Hondánál nem zárkóznak el a Forma-1-be való visszatérés gondolatától. A japán gyártó 4 fő képviselője nemrégiben részt vett az FIA bizottsági ülésén, ahol többek között a 2026-os motorszabályok is véglegesítésén is dolgoztak.
A Honda 2015-ben tért vissza a száguldó cirkuszban a McLaren oldalán, azonban az első 3 szezonjuk a tanulásról és a többiekhez való felzárkózásról szólt leginkább. Az áttörés 2019-ben történt meg, azonban itt már a Red Bull partnerei voltak és Ausztriában aratták az első sikerüket, amit még további 2 követett Hockenheimben és Interlagosban.
2021-ben pedig összejött a bajnoki cím a számukra, azonban még ez sem tudta megakadályozni a japánokat attól, hogy harmadjára is kivonuljanak a sportból. A Honda egy „szebb zöld jövő miatt” hozta meg a döntését, ugyanis a japán gyártó teljes mértékben karbon semlegessé szeretne válni 2050-re, és ez a törekvésük összeegyeztethetetlen volt a Forma-1-es projektjükkel.
Legfőképp a német sajtó cikkezett arról, hogy a japánokat komolyan érdekli a 2026-os motorformula, amelynek szabályait az Osztrák Nagydíj hétvégéjén is véglegesíthették volna az eredeti tervek alapján. Az ülésen részt vett a Honda vezérigazgatója, Tosihiro Mibe, illetve a HRC elnöke, Koji Watanabe, illetve annak igazgatója, Yasuaki Asaki is.
„A Forma-1 az autósport királykategóriája, szóval természetesen figyelemmel követjük az eseményeket” – nyilatkozta Watanabe a Motorsport.com-nak. „Nemrégiben zártuk le véglegesen a részvételünket, szóval a Hondán belül még fel sem merült a visszatérés gondolata. A Forma-1 bezetői még mosz hoznak döntéseket a 2026-os motorszabályokat és a céljuk a teljes karbonsemlegesség, pont, mint nekünk.”
„Ez azt jelenti, hogy ha újra egy F1-es projektbe fognánk, akkor nem kell lemondanunk a célunkról. Szóval jelen helyzetben azt mondanám, hogy ajtó egyáltalán nincsen bezárva a Forma-1-be való visszatérésünk előtt, bármi megtörténhet.”
A Honda jelen pillanatban is része a Forma-1-nek, ugyanis a motorszabályok befagyasztásnak és a Red Bull-lal való megállapodásuknak köszönhetően az energiaitalosok 2025-ig használhatják majd az általuk gyártott hajtásláncot.