Noha a Haas csapatfőnöke korábban tagadta, Mick Schumacher az Osztrák Nagydíj után elmondta, nem alaptalanok azok a pletykák, amelyek az ő és Günther Steiner közötti feszültségről szóltak.
Az utóbbi két versenyen egyaránt pontot szerző, Ausztriában hatodik helyével eddigi legjobb F1-es eredményét elérő Mick Schumacher a Red Bull Ringen rendezett futam után a Channel 4-nak nyilatkozva elismerte, valóban nem voltak alaptalanok azok a feltételezések, hogy ő és Günther Steiner nem mindig találták meg a közös hangot.
Noha a Haas csapatfőnöke azzal vádolta a sajtó egyes képviselőit, hogy megpróbálnak feszültséget kelteni közte és pilótája között – eközben pedig ragaszkodott hozzá, hogy ilyesmiről szó sincs –, Schumacher szavai tiszta vizet öntöttek a pohárba.
„Igen, volt feszültség, de ez normális. Mindannyian pontokat akarunk szerezni, és részben ebből eredt a frusztráció, én pedig megértem ezt. Nyilván az olyan dolgok elég sokba kerültek nekünk, mint az autótörés Jeddah-ban, ennélfogva megértem, de ez olyasmi is, ami motivál minket – utalt idei első, komoly anyagi kárral járó balesetére a 23 esztendős német. – Nem mondanám, hogy ez széthúzáshoz vezet, épp ellenkezőleg, jobban összekovácsol minket, és arra sarkall, hogy próbáljunk meg még több pontot szerezni.”
A Schumacher és Steiner közötti feszültséget egyébként Ausztriában is észre lehetett venni, amikor előbbi a sprint után nem válaszolt főnöke gratuláló rádióüzenetére, mert éppen amiatt dühöngött, hogy a csapat nem állította félre előle a szerinte nála lassabb Kevin Magnussent. Steiner a vasárnapi futam után meg is jegyezte az újabb gratuláció elején, hogy „remélem, most hallasz.”
Schumacher az idén eddig két nagy balesetet hozott össze, amelyekkel több millió dolláros kárt okozott a csapatnak. Ezekről elmondta, hogy nem szeretné kitörölni őket az emlékezetéből, noha a monacói bukásával kapcsolatban meglepőnek tartja, hogy ilyen sokba került.
„Meglepett, hogy Monacónak ez lett a vége, mert azt gondoltam, hogy az a kisebb balesetek közé tartozott. Valószínűleg a becsapódás szöge és a gyűrődési zóna kialakítása miatt [keletkezett ekkora kár]. Az erőhatások tekintetében a jeddah-i eset viszont sokkal nagyobb volt. Ez viszont már a múlt, ugyanakkor ezek tette azzá, aki ma vagyok. Az ember nyilván próbál továbblépni, felejteni viszont nem, mert tanulni akar az ilyen esetekből.”