Zak Brown felidézte milyen volt a McLarennél a helyzet, mikor csatlakozott a csapathoz.
2016 novemberében került a wokingiak életébe az amerikai üzletember. Akkoriban Fernando Alonso és Jenson Button terelgette a versenyautókat. Az istálló a konstruktőri tabella 6. helyét szerzete meg, ám 9 kiesést elkönyvelhettek a szezon során.
A következő évben is folytatódott a rossz szerencse. A Honda motorral nem operált jól az autó, így a 9. pozícióban találták magukat az év végén.
2019-ban Renault-ra váltott a McLaren, továbbá a pilótapárosát is frissítette. Andreas Seidl csatlakozott a csapathoz, és szép lassan elindult a felívelés. A sikereket első sorban Brown reformjainak tulajdonítják a szakértők. Az 50 éves üzletember az MTC-ben is változtatott, így megteremtve a környezetet az előrelépéshez.
„Rosszabb volt, mint amire számítottam, a környezet, ami ott történt… A McLaren egyik legrosszabb évében csatlakoztam a csapathoz. Nem csak a Hondán múlott, hanem az egész környezeten. A logika azt diktálta, hogy a harmadik évünk jobb lesz, mint a második. Valójában ez fordítva sült el. Azt gondoltam, hogy egy olyan projektbe csöppenek bele, ami már megtalálta a helyes irányt, majd rájöttem, még mindig zuhanunk. Meglepetés volt ez a számomra, de tisztában voltam azzal, hogy mennyi versenyt és bajnoki címet nyert már a csapat és milyen tehetségeket foglalkoztat. Egy új nézőpontra és vezetésre volt szükségük, hogy felszabadítsák a bennük rejlő potenciált. Nagyszerű utazás volt.” – emlékezett vissza Brown a Fox Sportsnak.
Az amerikai vezető irányítása mellett a csapat elérte 2020-ban a konstruktőri harmadik helyet, míg Lando Norris az egyik legígéretesebb versenyzővé lépett elő. A jó hangulat Daniel Ricciardo tavalyi győzelme után meghatározóbbá vált.
„Amolyan kulturális szempontból érezzük jól magunkat. Ha jól szórakozol a versenyzés világában, márpedig hogyan tudnál nem jól szórakozni? Még úgy is, hogy a nyeretlenség nem olyan mulatságos. Ám ha jól érzed magad, az emberek bíznak benned és keményebben dolgoznak. Ez egy kemény meló, még ha szórakoztató is. Anno a kommunikáció nem volt a toppon, ahogy a bizalom sem. Inkább kulturális jellegű volt a probléma. Ugyanakkor voltak technikai gondok is. A szélcsatornánk elavult, a szimulátor régi volt, ahogy a gyártóüzemek is. A csapat tehát nem működött csapatként, továbbá néhány beruházással is el voltunk maradva. Ez a két dolog volt amin változtatni akartam. Eddig minden rendben van, viszont még nem tartunk ott, ahol szeretnénk.” – magyarázta tovább az 50 éves vezető.
Brown hozzátette: nehezebb feladat várt rá, mint ahogy azt előzőleg gondolta. Ugyanakkor megérte a sok munka:
„Élvezem ezt, és még élvezetessebbé tette az egészet az a monzai győzelem. Sok vér, verejték és könny volt abban a pillanatban összesűrítve. Spa-ban valószínűleg Lando (Norris) állt volna a pole pozícióban. Utáltam volna ha egy olyan futamon szerzünk győzelmet, amin egy érdemi kört sem mentünk. Monzában, egy ikonikus helyszínen, az első két helyet szereztük meg. A rajtnál átvettük a vezetést, nem néztünk vissza. A verseny legjobb rajtait és boxkiállásait produkáltuk, és megszereztük a leggyorsabb kört is. Minden összejött, így rendkívül kifizetődő volt.”