A kétszeres Le Mans-i győztes és WEC bajnok Fernando Alonso az endurance új érájában is ott lehet a rajtrácson.
Bár az F1-be való visszatérése óta nem volt számára téma a királykategórián kívül semmi, az Alpine 2024-ben induló LMDh programjával lenne lehetősége újra kipróbálni magát a hosszútávú versenyeken.
Az Alpine jelenleg is indul a Hypercar kategóriában egy LMP1-es autóval, amíg el nem készül az új szabályok szerint épített autójuk. Ironikus módon a Toyota kiesései miatt vezetik a bajnokságot is.
A francia márka ezenkívül csak az F1-ben van jelen, onnan érkezhet egyik pilótájuk is. Az idei Forma-1-es pilótakeringő egyik nagy kérdése ugyanis az, hol kap majd helyet az Alpine juniorja, Oscar Piastri.
Logikusan amennyiben Alonso visszavonul, az ő helyén, azonban nem úgy tűnik, hogy ez lesz a helyzet. A spanyol új szerződése körüli tárgyalások viszont már az F1-en túli lehetőségeket is magukban foglalják.
„Ez mindig része volt a megbeszéléseknek, még tavaly is, amikor hosszabbítottunk.” – ismerte el Laurent Rossi, az Alpine első embere.
„Számunkra Fernando nemcsak a sport, hanem a Renault-csoport legendája is, egy igazi bajnok. Mindig lesz számára egy ülésünk az LMDh-ban, már aznap, amikor úgy dönt, hogy vált. Szóval ez nyilván része a tárgyalásoknak.
Már a programról való döntést is úgy hoztuk meg, hogy figyelembe vettük őt is.”
Rossi azt is kiemelte, szerinte Piastri sem marad F1-es ülés nélkül jövőre, junior társainak viszont ugyanúgy mentőövet adhat a Le Mans-i program.
„A tartalékpilóta szerepe nyilván egy ilyen [szerep, amit a juniorok betölthetnek az F1 előtt]. De nemsokára az LMDh is elérhető lesz nekik.
Úgy érzem, ezzel kezeljük majd az előző pár évben beáramló tehetséget, és rengeteg jó pilótánk lesz, de kevesebb ülésünk. Ezt szeretnénk és fogjuk is csinálni.”