A Forma-1-es versenyzőknek és csapatoknak számtalan szabályt kell betartaniuk, mind technikai, mind sport oldalról. Időről-időre előfordul, hogy valaki direkt, vagy véletlenül megszeg egyet: áthajt egy vonalon, feltart mást, vagy jobban hajlik egy elem az autóján, mint kellene.
Magyar Nagydíj csütörtöki sajtótájékoztatóján olyan kérdést kaptak a versenzők, hogy ha csak egyetlen szabályt változtathatnának meg a Forma-1-ben, mi lenne az. Nem meglepő módon diplomatikus válaszok érkeztek, de a humor sem maradt el.
„Hát, számomra az egyik ilyen dolog az lenne, hogy könnyebbek legyenek az
autók” – válaszolta a MotorsportMania.hu kérdésére Lance Stroll. „Az utóbbi években elszaladt a ló a konstrukciókkal ezen téren és már csak emiatt is szeretném, hogy fejlődjünk ily módon.”
„Kifejezetten sok szabályt meg lehetne változtatni a jobb versenyzés
érdekében. Azonban egy dolog még nagyon itt van a fejemben és az nem más,
mint hogy jobbá és egyszerűbbé tegyük az autók vezethetőségét.”
Yuki Tsunoda aztán nem hazudtolta meg magát. Kigondolta gyorsan, hogy neki melyik szabállyal van a legtöbb gondja.
„Nem tudom, talán a büntetőpontokat [lehetne eltörölni], mert jelen pillanatban nekem van a legtöbb” – felelte kérdésünkre a japán, mire a többi versenyző is nevetni kezdett. „A szabadedzéseken kaptam eddig a legtöbbet szerintem és a lámpák
miatt is sokszor róttak ki rám büntetést.”
„Ezeket a dolgokat mindig meg szoktuk beszélni a versenyzői eligazításon. Szerintem úgy kellene módosítani a szabályt, hogy csak sokkal nagyobb dolgokért kapjon az illető büntetőpontokat.”
Ezután George Russell meg is kérdezte a japán fiatalt, hogy hány büntetőpontja
van. Erre az AlphaTauri versenyzője azt felelte, hogy „jelen pillanatban 8-nál
jár.”
Ebben egyébként téved Yuki, jelen állás szerint 6 büntetőpontja van, miután kettő július elején elévült. A legtöbb büntetőpontja (7) jelenleg Pierre Gasly-nek, Lance Strollnak, Alex Albonnak, és Max Verstappennek van.
Russell és Carlos Sainz hiába gondolkodott erősen a kérdésen, szerintük „túl sok
ilyen szabályt lehetne kiragadni.” Végül a Mercedes brit versenyzője azt emelte ki, hogy „gyorsabb és könnyebb autókat” szeretne, a Ferrari spanyolja pedig annak örülne, ha a minden versenyző „azonos tapadást biztosító autókkal versenyezhetne egymás ellen.”
Erre Russellnek hirtelen lett egy meghökkentő javaslata:
„Egy F1-es autónak elég leszorítóereje van ahhoz, hogy fejjel lefelé haladjon, szóval mondjuk ki tud a leglassabban, fejjel lefelé haladni, mielőtt leesne?”
„Megpróbálhatod” – mondta Sainz. „A súly egy dolog, de gondolni kellene a biztonságra is. Ott vannak a büntetőpontok is, ezek mind jó ötletek. De hogy lehetségesek-e? Valószínűleg nem.”
Max Verstappen határozott választ adott Russellel és Sainzcal szemben. A
holland „kevesebb versenyt” szeretne, és spanyol riválisa ezt hallva próbálta
viccesre venni a figurát.
„Kevesebb versenyt szeretnék” – mondta Verstappen, amire Sainz azonnal
közbevágott és azt kérdezte meg tőle, hogy „persze, mostantól fogva, ugye?”.
A holland előbb azt mondta, 12 verseny elég lenne, ezt persze részben poénnak szánta, hiszen idén jelenleg épp 12 versenyen vagyunk túl, és ő áll a bajnoki tabella élén.
De aztán hozzátette: „Nem, azt hiszem, legyen úgy 16. Csak válasszuk ki a jó pályákat. A többit hagyjuk ki.”