Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke elmondta, hogy a csapatnak milyen nehéz dolga volt Max Verstappen motorjával a Magyar Nagydíjon aratott győzelme előtt.
Az aggodalom akkor kezdődött a regnáló világbajnok számára, amikor a kvalifikáció utolsó szakaszában erőforrás-probléma merült fel, ami azt eredményezte, hogy nem tudott igazán jó Q3-as időt autózni és végül csak a 10. rajtkockából tudott indulni vasárnap.
A verseny reggelén kicserélték Verstappen és csapattársa, Sergio Pérez erőforrását, de így is megtartották a 10., illetve 11. rajtpozíciójukat. Korábban ez boxutcából való indulást jelentett volna. A szezon harmadik és egyben utolsó engedélyezett új erőforrásával Verstappen túljutott az előtte lévőkőn, hogy idei nyolcadik győzelmét arassa, és 80 pontra növelje világbajnoki előnyét Charles Leclerc előtt.
Horner elmondta, hogy a Red Bull szerencsés volt, hogy a kvalifikáció során azonosította, mi volt a hiba, mert ha nem így tettek volna, és változatlanul hagyták volna az erőforrást a nagydíjra, az a verseny végét jelentő meghibásodáshoz vezetett volna.
„Azért cseréltük le az erőforrást, mert Max autóján [a kvalifikáción] eltört egy alkatrész” – mondta a Red Bull csapatfőnöke.
„Szerencsére most itt vagyunk [futamgyőztesként], de utólag nézve maximálisan szerencse, hogy tegnap eltört az alkatrész, mert ha 12 kilométerrel később történt volna, a rajtrácsra vezető körök alatt tört volna el.”
„Ezért úgy döntöttünk, hogy inkább kicseréljük az egész erőforrást, minthogy ott próbáljuk megjavítani. És elővigyázatosságból Checo motorját is kicseréltük.”
Horner azt is elmondta, hogy mindkét motor, amit vasárnap reggel Magyarországon kiszereltek az autókból, újrafelhasználható, így a szezon hátralévő részében visszakerülhet majd a versenyzők autóiba.
Verstappen vasárnapi sikeréhez persze kiváló taktikára is szükség volt, ami Hannah Schmitz főstratégának köszönhető.