A Forma-1 jellegzetessége, hogy annak ellenére, hogy világszerte milliók láthatják, rendkívül kevesen vezethetik az autókat. Még azok sem, akik az autók elkészítésén dolgoznak, általában sosem vezethetnek egyet sem.
Adrian Newey ugyanakkor egyike azoknak, akik elég szerencsések ahhoz, hogy rendelkezzenek azzal a képességgel és termettel, hogy vezethessék azokat a legendás autókat, amelyek tervezésében az évek során részt vett. Jodie Kidd YouTube-csatornája, a Kidd in a Sweet Shop legújabb epizódjában a híres Forma-1-es sztártervezővel beszélget. Adriannak egy nagyon különleges élményben volt része az MP4-19 és a Leyton House Racing F1-es autójával.
Mindkét versenyautót Adrian Newey tervezte, és ez nem csak a képességeit, hanem a sportban eltöltött hosszú idejéről is tanúskodnak. A Leyton House March Racing Team 1987-ben szerződtette Newey-t. Ő tervezte a March-881-est, amely az 1988-as szezonban a királykategóriában versenyzett.
A Judd V8-as motorral ellátott autó, amelyet Ivan Capelli vezetett. A Japán Nagydíjon átvette a vezetést Alain Prosttól, aki a legendás McLaren-Honda MP4/4-ben ült. Bár Capelli nem nyerte meg a futamot, 1983 óta ez volt az első alkalom, hogy egy szívómotoros autó vezetett egy nagydíjon. A konstrukciót a következő szezonban a rajtrácson felfelé és lefelé is lemásolták, ami Newey-t a sportág sztárjává tette.
2004-ben Newey már a McLarennél dolgozott, és Paddy Lowe, Pat Fry és Mike Coughlan társaságában ő állt a videón látható második autó, az MP4-19 fejlesztése mögött. Bár nem ez volt a McLarennek a legsikeresebb autója, a Belga Nagydíjat csak megnyerték vele, Kimi Räikkönennel a volánnál.
Kidd szerint ugyanakkor, 2004-ben Newey arról kezdett beszélni, hogy szeretné megszerezni a versenyengedélyét, amely lehetővé teszi neki, hogy ezt a két nagydíjakon is járt autóját pályán vezesse. Most, a fiával együtt mehettek a pályán, és Newey szerint ez valóban egy nagyon különleges nap volt nekik.
Ma már a Red Bull Racing technikai vezetőjeként Newey-nak nem kell már a tudományát csak a nagydíjversenyzés világában kamatoztatnia. Ennek ellenére idén az ő autója vezeti mind a Forma-1-es versenyzői, mind a konstruktőri bajnokságot, méghozzá jelentős fölénnyel.