Max Verstappen szerint nincs gyors megoldás a jelenlegi Forma-1 „rendkívül nehéz” súlyának orvoslására.
Az autók súlya az elmúlt években megnőtt. A 2022-es autók, amelyeket az új technikai szabályok szerint építettek, minimum 798 kilogrammot nyomnak. Ehhez jön még hozzá a beletankolt üzemanyag súlya.
A 2021-es szezon végén az egyes autók minimális súlya 752 kg volt, tehát 46 kg-os súlynövekedés történt az előző szezonhoz képest 2022-re.
A turbó-hibrid korszak 2014-es kezdete előtt az autók minimális súlya jóval 700kg alatt volt. Az új technológiák és alkatrészek azonban arra kényszerítették az FIA-t, hogy növelje az előírt minimum súlyt. A turbó-hibrid korszak során az érvényben lévő minimális súly évről évre nőtt.
A versenyzők régóta kritizálják a súlynövelést, amely drámaian befolyásolja az autók kezelhetőségét.
Verstappen, aki 2015-ben debütált, amikor az autók közel 100 kg-mal könnyebbek voltak, mint a maiak, azt mondja, nincs gyors megoldás a súly csökkentésére.
„Azt hiszem, a követés [az egymás mögötti autózás könnyebb lett] már eléggé javult, szóval ez pozitívum” – mondta az idei, új autókról.
„De természetesen az autók rendkívül nehezek, ami szerintem nem túl jó, és amire nem igazán látok gyors megoldást.”
„De összességében a követés és a dolgok egy kicsit jobbak lettek” – mondta Verstappen.
„Úgy értem, nehéz megítélni, hogy mennyivel jobb, de szerintem legalábbis most jobb esélyed van a versenyzésre. De aztán megint, néhány pályán még mindig nagyon nehéz követni egymást.”
„De ez a gumik túlmelegedésével és ilyesmivel is együtt jár. Szóval van néhány dolog, amit meg kell nézni.”