back to top
KezdőlapFormula 1Íme a legdrágábban elárverezett Forma-1-es autók

Íme a legdrágábban elárverezett Forma-1-es autók

-

Az utóbbi egyre többször bukkannak fel egykori F1-es járgányok a nemzetközi aukciósházak kínálatában. A crash.net most összeszedte az eddigi legdrágábban értékesített F1-es autók listáját, amelynek élén egy meglepő modell foglal helyet.

Mario Andretti 1982-es Ferrarija

Az amerikai F1-es világbajnok utolsó Forma-1-es gépe volt a Ferrari 126 C2-es modell, amely autóba ugrott be az 1982-es szezon utolsó két futamára, miután a Scuderia egy tragikus éven volt túl. A Belga Nagydíjon egy balesetben elhunyt Gilles Villeneuve, majd a Német Nagydíjon a bajnoki éllovas Didier Pironit is elvesztették, aki súlyos lábtörést szenvedett. Az azt követő versenyen egy autót indítottak az olaszok Patrick Tambay vezetésével, végül a hazai versenyre reaktiválták az F1-től elköszönő, 1978 világbajnokát Mario Andrettit, aki a beugrásakor rögtön dobogón is végzett,miután megnyerte az időmérő edzést, majd a szezonzáró Las Vegasi Nagydíjat nem fejezte be, ami számára az utolsó F1-es verseny is volt.

Ezt az autót 2019-ben árverezte el a Sotheby vállalat 2.143.750$-ért, ami átszámítva 857.628.625Ft-ot jelent, ezzel pedig a lista hetedik helyén áll.

Embed from Getty Images

Nigel Mansell világbajnok autója

Az 1992-es Williams-Renault FW14B volt talán mindenidők legjobb F1-es konstrukciója, ezzel az autóval nyerte meg toronymagasan az azévi világbajnoki címet Nigel Mansell. Az Adrian Newey által tervezett autó korszakalkotónak és úttörőnek számított a maga korában, amiért a 2019-es Goodwoodi Fesztiválon 3.297.968$-t fizettek, ami magyar forintban már 1,3 milliárd Ft-nak felel meg.

Embed from Getty Images

Ayrton Senna utolsó McLarenje

A McLaren MP4/8A volt az 1993-as McLaren kódneve. Ez volt az az autó, amivel Ayrton Senna megnyerte a rekordnak számító hatodik Monacói Nagydíját, illetve ezzel aratta karrierje utolsó futamgyőzelmét is. Az év végén a világbajnoki pontverseny második helyén végzett, majd a következő évre átigazolt a Williamshez, amely kaland sajnos nem tartott sokáig…

Ezért az autóért 2018-ban Monacóban 4.359.103$-t perkáltak ki, ami 1,7 milliárd Ft-ot ér.

Embed from Getty Images

Michael Schumacher legdominánsabb autója

Nem 2002 volt a Forma-1 történetének legizgalmasabb idénye, már ami a világbajnoki címet jelenti. Ez volt az az év, amikor Michael Schumacher minden futamon dobogóra állva már a Hungaroringen megszerezte a bajnoki trófeát, amely az ötödik volt a számára.

Az F2002-t 2019-ben Abu Dhabiban adták el, 6.643.750$-ért, vagyis nagyjából 2,6 milliárd Ft-ért.

Embed from Getty Images

Lewis Hamilton 2010-es McLarenje

A toplista egyetlen aktív versenyzője Lewis Hamilton. A 2010-es McLaren-Mercedes MP4-25 volt az első Hamilton autó, amit árverésre bocsájtottak 2021-ben Silbverstone-ban, a mai napig ez az utolsó McLaren, amely hordhatta az 1-es rajtszámot, hiszen az előző évi világbajnok Jenson Button is náluk versenyzett ekkoriban.

A győztes licit végül 6.658.000$-nál állt meg, amely átszámolva szintén nagyjából 2,6 milliárd Ft-ot ér.

 

Embed from Getty Images

Schumacher második bajnok Ferrarija

Michael Schumacher a negyedik világbajnoki címét (másodikat a Ferrarival) szerezte meg 2001-ben az F2001-gyel. Ez az autó 2017-ben New Yorkban talált új gazdára 7.504.000$-ért, vagyis 3 milliárd Ft-ért.

Embed from Getty Images

Juan Manuel Fangio legendás Mercedese

A Forma-1 hőskorát uraló argentin Juan Manuel Fangio négy csapattal szerezte az öt világbajnoki címét, köztük 1954-ben a Mercedes-szel a W196R kódjelű modellel. A legendáját és értékét mi sem tükrözi jobban, mint az a tény, hogy 2013-ban Goodwoodban elképesztő, 29.650.096$-ért (11,8 milliárd Ft) sikerült elárverezni, amivel toronymagasan csúcstartó az F1-es gépek közül.

Embed from Getty Images

Forráscrash.net