Christian Horner leszögezte, még nincs kőbe vésve a Red Bull-Porsche egyesülés.
Az osztrák csapat már hónapokkal ezelőtt megerősítette, hogy tárgyalásokat folytat a német gyártóval. Az új motorszabályok ugyanis kedvező lehetőséget biztosítanak az új érdeklődőknek, így a Volkswagen Csoporthoz tartozó Porsche szívesen visszatérne az F1-be.
Az Audi már csütörtökön jelezte, hogy 2026-tól részese lesz a száguldó cirkusznak. Azonban a terveik nagy részét még nem fedték fel, így nem lehet pontosan tudni, hogy csak motorszállítóként csatlakoznak a Sauberhez, vagy a nevükre veszik az istállót.
A Porsche viszont semmilyen kinyilatkoztatást nem tett, míg a Red Bullnál javában zakatol a saját hajtáslánc megálmodása.
Sajtóhírek szerint a német gyártó részvényes lesz a csapatnál, és nevére veszi az erőforrást is. Viszont csak néhány mérnököt küldene a RBP-hez (Red Bull Powetrains). Az üzletet azonban még nem ütötték nyélbe, ugyanis van pár kulcsfontosságú kérdéskör, amin még vitáznak a felek. A jövőbeli részvények és szavazati jogok miatt megy az értekezés, ezen felül a Porsche tőzsde ambíciói is bonyolítják a helyzetet.
Porsche helyett Honda?
Ugyanakkor a Red Bull intézkedései azt sugallják, hogy inkább a Hondával állapodnának meg.
Bár a japán gyártó 2021 végén hivatalosan kivonult az F1-ből, 2025-ig vállalta, hogy ellátja az AlphaTaurit és a Bikákat hajtáslánccal. Ugyanakkor a Honda vezetősége azt is jelezte, fontolgatják a 2026-os visszatérésüket.
Ha a Red Bull elkötelezi magát a Porsche mellett, akkor a japánoknak új ügyfeleket kell keresniük. A Williams lenne számukra a legkézenfekvőbb lehetőség, ugyanis a McLaren szinte szóba se jöhetne a korábbi kalandjuk miatt.
Elméletileg a faenzai csapat és a Bikák külön motorgyártóval is rajthoz állhatnának (volt is már erre példa), ám ez nagyban ütközik a cég filozófiájával. A két testvér istálló ugyanis megosztja egymással a szabályok által megengedett elemeket. Így nem valószínű, hogy ilyen megoldásra törekednek.
A Red Bull a saját gyártórészlegére fekteti a hangsúlyt:
Horner nemrég elmondta, hogy a Red Bull Powetrainsről nem mondanak le, és csak másodlagos dolog az, hogy milyen jelvény díszeleg a motorokon.
„Nyilvánvaló, hogy a RBP-vel akarunk előre haladni. Még a nyári szünet előtt sikerült beindítani az első motort. 2026 ugyanakkor még messze van. Rengeteg időnk van tehát, de stratégiai szempontból azt kell tennünk ami a csapatnak és a cégnek a legjobb. Természetesen ez a részvényeseken is múlik. Konstruktív megbeszélések zajlanak köztünk és a Porsche között.”
Ugyanakkor a brit csapatfőnök annak a lehetőségét sem zárta ki, hogy a Hondával közösen vágjanak bele az új projektbe:
„2026-ra még nincs semmi köbe vésve. Nyilvánvalóan a Red Bull Powetrains megalakult, 300 alkalmazottat már felvettünk, így ez a mi utunk. Nincs rajtunk nyomás, 2026-ig még három és fél év visszavan. Mi ráérünk eldönteni, hogy milyen név szerepeljen a motorborításon, de természetesen a megbeszélések már zajlanak.”
Elméletileg a csapatoknak október 15-ig kell jelezniük az FIA-nak, hogy melyik gyártóval kívánnak 2026-tól együttműködni. A felsorolt neveknek be kell fizetniük a díjat, hogy szavazati joggal élhessen a szabálymódosítások terén. Viszont a nevezés dátumáról még tárgyal az irányító testület a meglévő gyártókkal.
„Van ugyan egy dátum, de az nem zárja ki, hogy utána is létrejöjjön egy megállapodás. A Red Bull Powetrains azonban 2026-ban két csapatot fog ellátni erőforrással. Ennek az volt a célja, hogy integrált megoldás legyen a motorok és a karosszéria között. Mindent egy fedél alá viszünk, így ez egy egyértelmű terv.” – tette hozzá Horner.