back to top
KezdőlapFormula 1Sainz: A jó stratégiák után persze senki nem gratulál nekünk

Sainz: A jó stratégiák után persze senki nem gratulál nekünk

-

Carlos Sainz szerint a Ferrari az összes másik csapathoz képest több kritikát kapott a rossz stratégiai döntéseik miatt. A spanyol úgy véli, hogy a jó döntéseiket pedig semmi pozitív reakciót nem kaptak az emberektől.

A szurkolók és a sajtó sem kímélte a Vörösök stratégáit, akik az idei szezonban már számos alkalommal vétettek szarvas hibákat a vasárnapi versenyek folyamán (Le Castellet, Silverstone és Hungaroring). Azonban hiába jött a nyári szünet, a hibák Spában is tovább folytatódtak.

A maranellói istálló el szerette volna halászni a bónuszpontot Max Verstappentől és ezért kockáztattak Charles Leclerc-rel. A monacói két körrel a vége előtt kihívták friss lágyakért, de a zseniálisnak látszó tervük végül csúnyán besült. Leclerc ugyanis nem tudta megfutni a leggyorsabb versenykört, ráadásul a sebesség limit átlépése miatt egy 5 másodperces büntetést kapott, ami miatt elbukta az 5. helyét Fernando Alonsóval szemben.

Binotto a futamot követően megvédte a csapat taktikáját és szerinte jól jártak el az esetben. A svájci-olasz szakember mellett az idei Brit Nagydíjon diadalmaskodó Sainz is a Ferrari védelmére kelt és elmondta, hogy az emberek szerinte túl könnyen ítélkeznek a hibáik felett.

„Nehéz általánosítani, ami a taktikai döntéseinket illeti” – nyilatkozta Sainz a Holland Nagydíj előtti sajtónapon. – Néha bátrak voltunk, de voltak olyan alkalmak is, amikor óvatosabbak voltunk. Pontos választ akkor tudnék adni, hogy ha egyenként kielemeznénk az összes stratégiát.”

Sainz – aki tegnap ünnepelte 28. születésnapját – hozzátette, hogy ehhez hasonló jelenséget soha nem tapasztalt korábbi F1-es pályafutása során.

„Ez az egész arról szól, hogy folyamatosan fejlődjünk csapatként és képesek legyünk megtalálni az adott helyzetben felmerülő legjobb megoldást. Azévad során hoztunk jó döntéseket, de persze akkor senki nem jött oda gratulálni nekünk. Azonban, ha vétettünk olykor 2-3 hibát, akkor a kritikák kereszttüzében találtuk magunkat.”

„Amikor a Toro Rossónál, a Renault-nál és a McLarennél versenyeztem, soha nem tapasztalptam ehhez hasonlót. Itt a Ferrarinál sokkal nehezebb ez a helyzet ebből a szempontból.”