Charles Leclerc szerint nem szabadna hagyni a pilóták számára, hogy szabadon eldobálhassák a sisakfóliáikat a versenypályán.
A monacói a Belga Nagydíjat követően vetette fel ezt az ötletet, ugyanis Spában pont egy sisakfólia tette tönkre a versenyét. Egészen pontosan Max Verstappené, ugyanis a holland pilóta pont úgy hagyta el a sisakfóliáját, hogy az beszorult Leclerc Ferrarijának fékhűtő nyílásába. A monacói fékjei azonnal kritikus hőmérsékletűre hevültek, ami miatt ki kellett állni a bokszba és ezzel újra kellett kezdenie az előzgetést a mezőny legvégéről.
Az 5-szörös futamgyőztes azért lenne szükség a régi szabály bevezetésére, mert „lehetetlen kiszámítani”, hogy az eldobott sisakfóliák hol érnek földet.
„Szeretném hangsúlyozni, hogy nem vagyok mérges Max-re” – nyilatkozta Leclerc a Holland Nagydíj helyszínén, Zandvoortban. – Ez nem a versenyzők hibája és szerintem gyorsan megoldást kellene találni erre a problémára, hogy a letépett fóliák az autóban maradhassanak valamilyen módon.”
Mivel Leclerc a motorbüntetése miatt hátulról rajtolt, különösen ki volt téve ennek a veszélynek. A monacóit ráadásul a Lewis Hamilton autójából szivárgó folyadék sem segítette, ugyanis a fóliája tiszta kosz lett a meghibásodó Mercedes miatt.
„Jó lenne megoldást találni erre a problémára, mert előttünk egy autóból a kifröcskölődő folyadék miatt senki nem látott semmit. Emiatt mindenki már az első egyenes szakaszban letépte a koszos fóliáját, ami miatt azok kereszttüzében találtam magam.”
Anno 2016-ban az FIA már megpróbált fellépni ezen helyzet ellen és a Monacói Nagydíjon be is vezették volna az erre vonatkozó szavályokat. Azonban az egészből végül semmi nem lett, mert az akkori versenyigazgató, Charlie Whiting úgy gondolta, hogy ha a letépett fóliákkal való matatással nagyobb veszélyt idéztek volna el, mint ha csak egyszerűen letépik azt.