A Holland Nagydíj a harmadik olyan helyszín [a Red Bull Ring és Spa] mellett az idei Forma-1-es versenynaptárban, ahol a holland Verstappen-rajongók uralják a lelátókat.
Az élről a hazai kedvenc Verstappen indulhatott, mellőle pedig Leclerc. Mögöttük Sainz és Hamilton foglalt helyet a rajtrácson, akiket Pérez és Russell követett. A felsoroltak közül a két Mercedes választott közepes keverékű Pirelliket kezdésnek, míg a Ferrarik és Red Bullok lágy gumikon várták a rajtot.
Problémamentes rajt
Verstappen a 72 körös verseny rajtja után Leclerc elé húzódott, hogy megtartsa a vezető pozícióját, miközben Russellt megelőzte Norris.
A második körben Magnussen látványosan kiszaladt a pályáról, jól felverte a port, de vissza tudott térni a pályára, ám az utolsó helyre csúszott le ezzel.
Szokásos Ferrari baki
A mezőny elején haladók közül Sainz érkezett először a boxba kerékcserére, a 15. körben. Azonban nagyon sokáig bíbelődtek a bal hátsó kerekével, mert az nem volt időben odakészítve, így sok időt veszített. Ráadásul a ferrarisok a káoszban olyan helyre dobták le a kerékkulcsot, hogy a mögöttük kerékcserét végző Pérez kénytelen volt áthajtani rajta, miután végzett. Sainz a 11. helyre esett vissza.
A 18. körben Leclerc is cserélt, ebben az esetben nem volt probléma a Ferrarinál. A monacói a 4. helyen folytatta a versenyt.
Ezt követően Verstappen is meglátogatta a boxutcát, így az élre ideiglenesen a két Mercedes került.
A 28. körben Verstappen egy leggyorsabb kört futva megelőzte Russellt, aki ekkor még nem volt kint kerékcserén.
A Mercedesek közül előbb Hamilton érkezett cserére, a 30. körbe. Az 5. helyre tért vissza Sainz elé, Verstappen pedig ismét az élre állt.
A 37. körben Vettel jött ki a boxból, lekörözöttként, közvetlenül az egymással csatázó Hamilton és Pérez elé, feltartva ezzel őket.
Kavarodás Tsunoda körül
A 44. körben a boxból kifelé tartva Tsunda megállt, de azt mondta neki a csapat, hogy minden rendben van az autójával, mehet tovább. Tsunoda nem értett ezzel egyet, így később visszatért a boxba. A csapattagok a japán versenyző biztonségi övét igazította meg és megvizsgálták a gumikat, végül ismét kiindult a boxutcából, de pár méter után Tsunoda ismét jelezte, hogy valami nem stimmel, nem kapcsolt versenytempóra. Végül a csapat arra kérte, álljon félre.
Emiatt virtuális biztonsági autós fázis (VSC) következett, ami a két Mercedesnek és Verstappennek kedvezett, ez idő alatt ejtették meg a következő kerékcseréjüket, így jóval kevesebb időt veszítettek. Ellenben a Ferrarisok ezen a cserén már korábban túlestek, így ők nem tudtak ebből profitálni.
A sorrend ezt követően Verstappen, Hamilton, Russell, Leclerc, Pérez volt.
Bottas megállt a pályán
Az 55. körben Bottas alatt állt meg az Alfa Romeo, ezért sárga zászlót lengettek. Sainz épp megelőzte Ocont, a csapat azt jelentette a spanyolnak, hogy mikor előzött, mát lengették be a zászlót, aminek értelmében tilos előzni, így szóltak a spanyolnak, hogy vissza kell engednie maga elé Ocont. A felvételeken azonban látható volt, hogy addigra már megtörtént az előzés, így nem kell helyet cserélniük.
Közben érkezett a safety car, Verstappen pedig az első helyről ismét kiállt kereket cserélni, és a harmadik helyre, a két Mercedes mögé tért vissza. Így az élen Hamilton állt.
Sainz is kihasználta az esetet és kereket cserélt, de mikor kiengedték, a sarkában termett Alonso és kis híján összeütköztek. Az esetért később 5 pásodperces büntetést kapott a ferraris.
Russell szintén a boxutcába látogatott, ő maga kérte a kerékcserét.
A 60. kör végén távozott a biztonsági autó, ekkor Hamilton, Verstappen, Russell, Leclerc, Pérez, Sainz volt a sorrend. Az első kanyarban azonban Verstappen egészen könnyedén szerezte vissza az első helyet a hétszeres világbajnoktól.
Hamilton nem cserélt kereket a biztonsági autós fázis alatt, használt, közepes keverékű gumikon haladt, így a friss lágy Pirelliken haladó csapattársa, Russell is megelőzte. Majd így tett Leclerc is.
A futamot végül az Orange Army legnagyobb örömére Verstappen nyerte. Russell a második helyre futtatta be a Mercedest, míg a harmadik helyet Leclerc szerezte meg.
Végeredmény:
# | Versenyző | Csapat | Lemaradás |
1 | Max Verstappen | Red Bull Racing | |
2 | George Russell | Mercedes | 4.071 |
3 | Charles Leclerc | Ferrari | 10.929 |
4 | Lewis Hamilton | Mercedes | 13.016 |
5 | Sergio Perez | Red Bull Racing | 18.168 |
6 | Fernando Alonso | Alpine | 18.754 |
7 | Lando Norris | McLaren | 19.306 |
8 | Carlos Sainz | Ferrari | 20.916 |
9 | Esteban Ocon | Alpine | 21.117 |
10 | Lance Stroll | Aston Martin | 22.459 |
11 | Pierre Gasly | AlphaTauri | 27.009 |
12 | Alex Albon | Williams | 30.390 |
13 | Mick Schumacher | Haas | 32.995 |
14 | Sebastian Vettel | Aston Martin | 36.007 |
15 | Kevin Magnussen | Haas | 36.869 |
16 | Zhou Guanyu | Alfa Romeo | 37.320 |
17 | Daniel Ricciardo | McLaren | 37.764 |
18 | Nicholas Latifi | Williams | |
Valtteri Bottas | Alfa Romeo | ||
Yuki Tsunoda | AlphaTauri |