Christian Horner nemrégiben felvetette, hogy Honda mérnökei 2025 után is segíthetik majd a munkájukat, ami a Bikák saját motorfejlesztését illeti.
A Porsche a pénteki nap folyamán jelentette be, hogy kútba estek a tárgyalásaik a Milton Keynes-i istállóval és emiatt mégsem lesznek egymás partnerei a 2026-os szezontól kezdődően a Forma-1-ben.
A Honda hivatalosan a tavalyi szezon végén távozott a száguldó cirkuszból, de a motorszabályok befagyasztása miatt a Red Bull egészen a 2025-ös szezon legvégéig használhatja majd a japánok erőforrását. A Honda mérnökei pedig a kiszállásuk ellenére tovább segítették az energiaitalosok fejlesztési munkálatait, amik olyannyira jól alakultak, hogy már ők rendelkeznek a legerősebb erőforrással a mezőnyben.
Horner elmondása szerint már olyannyira belelendültek a saját erőforrásuk építésébe, hogy semmi értelme nem lenn félbehagyniuk azt és a Hondával tovább folytatni. Azonban a brit szakember nem zárta ki annak elehetőségét, hogy a japánok 2025 után is segítsék őket az erőforrásuk kapcsán.
„A 2026-os erőforrás projektünk már javában dübörög, ugyanis már van egy működő prototípusunk” – nyilatkozta a Red Bull csapatfőnöke a Motorsport.com globális kiadásának. – A Honda egy remek cég. Azért vonultak ki a sportból, hogy maximális mértékben a céljukra összpontosíthassanak és teljes mértékben elektromossá tegyék az autóikat. Emellett pedig teljes mértékben eltávolodnának a belső égésű motorok használatától.”
„Ha újra csatlakoznának a sporthoz, akkor azt a tényt nem lesz szabad figyelmen kívül hagynunk. Az akkumulátor technológiájuk még akár hasznos is lehet, de amint mondtam, ami az erőforrás kérdést illeti, már bőven belekezdtünk a saját kis projektünkbe és egyelőre teljes mértékben meg vagyunk vele elégedve.”
Horner mindezek mellett azt is elárulta, hogy a Porschéval való üzletük azért esett kútba, mert „a két cégnek különböző a DNS-e” és szerinte „a német márka nem lett volna képes túl sok mindent hozzátenni a Red Bull erőforrás gyártási és fejlesztési programjához”.