back to top
KezdőlapFormula 1Ocon szerint újra kellene gondolni a motorcserék miatti büntetéseket

Ocon szerint újra kellene gondolni a motorcserék miatti büntetéseket

-

A kettő fordulóval ezelőtti Belga Nagydíj után a múlt hétvégi Olasz Nagydíjon is okozott némi fejtörést, hogyan változik a rajtrács a motorcserék miatt kiosztott büntetések hatására.

A hátrasorolások igen gyakorivá váltak a szezon második felében, egyrészt a kevés szabadon felhasználható erőforrásegység, másrészt a sok verseny miatt. És mivel olyan pályákra látogatott a mezőny, melyeken hatékony volt a felzárkózás, nem véletlen, hogy ennyien bevállaltak egy büntetést egy plusz motoregység érdekében. Ugyanakkor ha ennyi pilóta cserél motorkomponenst, és sokféle büntetést kapnak – akár 5, 10, vagy még több helyes hátrasorolást –, akkor előfordulhat, hogy bizonytalanság üti fel a fejét, mint ahogy most Monzában.

Így fordulhatott elő, hogy Pierre Gasly a Twitteren kért segítséget az Olasz Nagydíj előtt, hogy végül honnan rajtol: „Meg tudja valaki mondani, hogy melyik pozícióból indulok a holnapi futamon?”

A honfitárs Esteban Ocon szerint sincs rendben így mindez, ő mindenféleképpen változtatásokat sürget.

„Nyilvánvalóan egyetlen gyártó sem képes olyan motorokat szállítani, amelyek ennyi futamot kibírnak. Túl sokat akarunk. Túl sok verseny van” – szögezte le a Monzában és Spában is hátrasorolt Alpine-versenyző. „Már kétszer megbüntettek minket, sőt mások még rosszabbul jártak. De ez nem rólunk szól, hanem mindenkiről. Úgy gondolom, hogy a következő szezonra vonatkozó szabályokat át kell dolgozni, hogy kissé megnöveljük a használható erőforrás-elemek számát.”