Miközben a Red Bull arra vár, hogy kiderüljön, Colton Herta kap-e szuperlicencet, a csapatok többsége már hangsúlyozta, hogy nem néznék jó szemmel a kivétlezést.
FIA állítja, hogy a csapatok nem befolyásolják őket ilyen kérdésekben.
Herta redbullos, vagyis az AlphaTaurinál való szereplésének útjában az van, hogy az F1-es szerepléshez szuperlicenszre van szükség, amihez 40 licenszpontot kell összegyűjteni egyéb bajnokságokban. Neki azonban ez nem áll rendelkezésére.
Az FIA jelenleg azt vizsgálja, hogy a vis maior alkalmazható-e Herta ügyében, mivel a sorozat célja, hogy egy amerikai pilóta is szerepeljen a Forma-1-es rajtrácson. Ez viszont megkérdőjelezné a szuperlicenc kritériumok létjogosultságát.
Bár a vizsgálat folyamatban van, az FIA szóvivője világossá tette, hogy egyetlen csapat sem fogja befolyásolni a döntésüket.
„Az FIA-t nem fogják a csapatok nyomás alá helyezni, az olyan döntésekben, mint például a szuperlicencért járó pontok” – idézi a Motorsport.com az FIA nyilatkozatát. „Az elnök [Mohammed bin Sulayem] világos irányítást vezetett be, és mi ezt követjük.”
A Red Bull versenyzői programjának főnöke, Helmut Marko elárulta, hogy még nem született döntés Hertával kapcsolatban, bár nem számít arra, hogy túl sokat kell várni a pozitív eredményre.
„Nem, még nincs válaszunk” – idézi Markót a RACER.
„Körülbelül… legkésőbb a hónap végéig meglesz. Még mindig reménykedünk.”
Változtathatnak a licenszpont-rendszeren?
Bár Herta az IndyCarban már bizonyította tehetségét, így szinte biztosan olyan versenyző, akinek van helye a Forma-1-ben, ha az FIA talál egy kiskaput a saját szabályaiban, hogy bevehesse Hertát, akkor a jövőben várhatóan több ilyen eset is lesz majd, hiszen ezzel azt üzennék, hogy a szabályok nincsenek kőbe vésve.
Voltak olyan javaslatok, hogy az IndyCar által szerezhető licenszpontok számát kellene növelni, bár rosszul venné ki magát, ha az FIA csak azért hozna ilyen változtatást, hogy Herta az F1-be érkezhessen…