A monzai vereség után a Ferrari 2 komolyabb fejlesztési csomagot is be fog majd vetni még az idei szezonban. Az első lépcsőt Szingapúrban fogja majd bevetni az olasz istálló.
A Scuderia bajnoki esélyei szinte nullára a csökkentek a sorozatos taktikai ballépések, technikai hibák és versenyzői rontások miatt. Ez abban mutatkozik meg a leginkább, hogy bizonyos feltételek mellett Max Verstappen már a Szingapúri Nagydíj után megszerezheti 2. világbajnoki címét, és ha a Marina Bay-ben még nem is, de Japánban szinte biztosan bajnokot avathatunk.
Ugyan az olaszok hibái nagy mértékben hozzájárult a Bikák jelentős előnyéhez, az energiaitalosok Verstappen révén rendkívül dominánsak voltak a legutóbbi 5 versenyen és ez ellen a tendencia ellen már a Ferrari sem tud sokat tenni, miután a versenytempóban képtelen lépést tartani a bajnoki címvédővel.
A legnagyobb dominanciát Spa-Francorschampsban láthattuk a 31-szeres futamgyőztestől, aki az időmérőn több, mint 6 tizedmásodpercet adott a 2. helyen végző Carlos Sainznak. A futamot pedig úgy nyerte meg majdnem 20 másodperces előnnyel, hogy a motorbüntetése miatt csak a 14. helyről vághatott neki a 44 körös versenynek.
Monzában is hasonlóra volt kilátás, de a Vörösök legalább a pole-t el tudták csenni Charles Leclerc révén. A versenyen azonban a holland világbajnok tempójára megint csak nem volt ellenszerük, habár a futam végén lehetett volna esélye a monacóinak a sikerre, ha nem a biztonsági autó mögött ér célba a mezőny.
A Motorsport.com olasz kiadásának információi szerint Szingapúrra és Mexikóra hozhat még idén fejlesztéseket a maranellói istálló. A Marina Bay-ben található utcai pályára egy vadonatúj hátsó szárnyat és egy újragondolt padlólemezt vet majd be a Ferrari, de első sorban már ők is a 2023-as autójuk fejlesztésére koncentrálnak.
Binottóék még nagyon szeretnének idén futamot nyerni és a svájci-olasz szakember szerint „minden a tervek szerint halad, ami a jövő évi konstrukciójukat illeti”.