A kínai Zhejiang Geely Holding Group (Geely) kínai autógyártó vállalat bejelentette, hogy 7,6 százalékos részesedést szerzett az Aston Martin Lagondában – jelentették be Kínában.
Az Aston Martin főleg az új technológiák és termékek terén kívánta megerősíteni együttműködését a Geelyvel, mivel a brit autógyártó 2025-ben tervezi első akkumulátoros elektromos járművének (BEV) piacra dobását. A cég 2026-tól tervezi, hogy minden modellből elektromos hajtásláncú változatot is kínál majd.
A Geely már többségi részesedéssel rendelkezik a Volvo Cars és a Lotus Cars vállalatokban, 49%-os részesedéssel a Proton Holdingsban, és 16,7%-kal a Daimler legnagyobb részvényese.
Az Aston Martin többségi részvényese a Yew Tree befektetési alap, amelyet a Forma-1-es versenyző Lance Stroll édesapja irányít, 18,3%-os részesedéssel, majd a szaúdi állami befektetési alap következik 16,7%-kal. Lawrence Stroll, az Aston Martin ügyvezető elnöke közleményben méltatta a Geelyt, mint új részvényest.
Daniel Donghui Li, a Geely vezérigazgatójaként elmondta, hogy cége komoly eredményeket ért el a más autógyártókkal való új termékkel kapcsolatos együttműködésekben, és saját technológiája hozzájárulhat az Aston Martin jövőbeni sikereihez:
„Nagyon várjuk, hogy megvizsgáljuk a lehetséges lehetőségeket az Aston Martinnal való együttműködésre, miközben a vállalat folytatja a hosszú távú, fenntartható növekedést és a nyereségesség növelését célzó stratégiájának megvalósítását.”
Helyi elemzők szerint a Geely az Aston Martinnak a Polestar EV és a Lotus Cars-nál is ismert nagy teljesítményű elektronikai technológiához való hozzáférést is felajánlhatja, valamint hozzáférést biztosíthat az EV hajtáslánc ellátási láncához.
A kínai autógyártók jelenleg agresszívan terjeszkednek a tengerentúli piacokon, miután négy éve stagnál a kereslet a hazai piacon, és igyekeznek kihasználni az elektromos autózásban rejlő erejüket.