A Red Bull és a Porsche frigye felbomlott. Most azonban mások is érdeklődnek hirtelen a RB Powertrains-szel való együttműködés iránt. Olyan autógyárak, mint a Honda vagy állítólag a Hyundai, illetve a beszállítói ipar vállalatai.
Ez egyfajta álomesküvő lett volna, bár rövid életű. A Red Bull és a Porsche papíron jó páros volt, de a valóságban nem. A Porsche túlságosan is birtokolni akart, a Red Bull túlságosan is szereti a szabadságot. Technikailag ugyanakkor ez egy ideális kombináció lett volna. A Red Bull építi a belsőégésű motort, a Porsche pedig az elektromos részét. A sváboknak nem kellett volna saját gyárat építeniük és nagy mennyiségű szakképzett személyzetet alkalmazniuk.
Ez teszi a Red Bull Powertrains-t partnerként annyira vonzóvá. Milton Keynes-ben már van egy modern gyár, amelyet másoknak először meg kellene rendelniük és időben megkapniuk. Az elmúlt másfél évben 300 fős csapatot verbuváltak. A versenyautó és a motor egy fedél alatt készül.
A 2026-os motor első prototípusa már készen áll. Az első próbafutások a tesztpadokon megkezdődtek már a nyári szünet előtt. És akárki is álljon össze a Red Bull-lal, 90 százalékban újoncnak fogják elismerni. Ez azt jelenti, hogy 2023 és 2025 között 22,5 millió dolláros fejlesztési bónuszt kapnak a már működő gyártókkal szemben.
A Porschéval való szakítás mindenütt nagy vágyakozást keltett. Helmut Marko sportigazgató Szingapúrban elárulta, hogy az iparágban komoly az érdeklődés az RB Powertrains-szel való egyesülés iránt. Mind az autógyártóktól, mind a csak motorbeszállítóktól.
Az egyik jelölt elég kézenfekvő. A Honda épp azt fontolgatja, hogy 2026-ban visszatérjenek a Forma-1-be. Állítólag a suzukai hétvége alatt megbeszélések zajlanak a lehetséges visszatérésről vezetői szinten. De a japánok sosem döntöttek gyorsan. Nemrég szálltak ki a versenyzésből. Egy ilyen, utolsó pillanatos pálfordulás nem illik a Hondához.
A jelenlegi motorok beszállítójának ugyanakkor nem szabad túl sokáig várnia. Állítólag az F1 főnöke, Stefano Domenicali már találkozott a Hyundai képviselőivel. A koreaiak, akik jelenleg a rali-világbajnokságon és a túraautó-világkupában is versenyeznek, állítólag már egy ideje fontolgatják a Forma-1-es elkötelezettséget.
Állítólag a Ford is izgatott. Az Egyesült Államokban tapasztalható Forma-1-es-boom nem maradt észrevétlen a detroiti irányítóközpontban. A németek közül már csak a BMW maradt, de a bajorok nemrég bejelentették, hogy a jövőben a hosszú távú versenyzésre koncentrálnak.
Hogy a beszállító partnerek közül kik a jelöltek, csak találgatni lehet. A Bosch vagy a Schaeffler lehetséges jelöltek lennének az elektromos hajtástechnológia beszállítójaként.