A Forma-1-es versenynaptár idén is nagyon hosszú, és ez csak fokozódik majd jövőre. 2023-ban ugyanis 24 versenyből áll majd a naptár.
Ez már meglehetősen megterheli a sportban dolgozókat, és elsősorban talán nem is a versenyzők számára megterhelő, hanem a csapatok egyéb tagjának, akik építenek, pakolnak, szerelnek, stb.
Így több csapat is fontolgatta, hogy „A” és „B” gárdát is összeállít, melyek közül egyszerre csak az egyik utazik a helyszínekre, így feleződnének a terhek. A költségvetési korlát mellett azonban nem biztos, hogy kivitelezhető a több ember alkalmazása annak érdekében, hogy két csoportot hozhassanak létre a csapattagokból.
Többek között a Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff is sokallja versenyek számát. A következő szezonban ő maga sem lesz jelen a helyszínen minden versenyhétvégén.
„Senki számára sem fenntartható, hogy 24 futamot teljesítsen” – mondta a PA hírügynökségnek.
„A versenyzőknek muszáj [ott lenniük a versenyeken], de mi hétfőn kezdünk az irodában, és a hét végéig dolgozunk. Megoldást kell találnunk, és szerintem a versenygárda minden évben kihagy néhány futamot a túlélés érdekében.”
„Van néhány olyan személy, aki átvehetné néhány feladatom. Az, hogy fizikailag nem vagyok ott a versenyzői értekezleten, nem jelenti azt, hogy nem vagyok ott a versenyen” – tette hozzá Wolff.
„Van egy teljes intercom-berendezésem. A gyárban van egy versenytámogató szoba, és minden egyes eligazításnak részese leszek. Csak fizikailag nem leszek ott.”
Wolff sem tervezte, hogy a hétvégén Szuzukába utazik, kilenc év alatt a második futamát hagyja ki, de lehet, hogy kénytelen lesz változtatni a tervein.
Az Independent értesülései szerint Wolff azt fontolgatja, hogy nem tervezetten utazik el a Japán Nagydíjra, hogy foglalkozzon az FIA költségvetési sapka megállapításainak eredményeivel, ha a rivális csapatok bűnösnek bizonyulnak abban, hogy túllépték a 145 millió dolláros sapkát az elmúlt szezonban.