Faramuci helyzetbe került Pierre Gasly a piros zászlóval megszakított, közel 2 órája álló Japán Nagydíjon.
A francia versenyző kaiakdt, amiért a pálya területére hajtottak a műszaki mentést végző traktorok, miközben a mezőny még pályán volt a biztonsági autó mögött. Ehhez képest az FIA stewardjai a verseny után Gasly ellen indítoanak vizsgálatot, mert az említett időszakban állítólag túl gyorsan haladt.
„A 10-es autó 250 km/h-s sebességet ért el, amikor piros zászló alatt teljesítette a kört, miután elhaladt az incidens helyszíne mellett” – áll az FIA közleményében.
A piros zászló éppen akkor lépett életbe, amikor Gasly megközelítette a pályán álló traktort, de a bírák közleménye megjegyzi, hogy a gyorshajtás a kör hátralévő részére vonatkozik, miután elhaladt az incidens helyszíne mellett.
Gasly a piros zászlós leállás alatt felkereste az F1 versenyigazgatóját, Eduardo Freitast az incidens miatt. Arra hivatkozva, hogy az FIA Nemzetközi Sportkódexének H függeléke szerint:
„Semmilyen marsall vagy jármű nem léphet be a pálya területére a versenyirányítás engedélye nélkül”.
A sportszabályzat 15.6. cikkelye szerint a versenyigazgatónak „mindenkor rádiókapcsolatban kell lennie a pályabíróval és a stewardok elnökével, amikor az autóknak engedélyezik a pályán való közlekedést.”
„Ezen kívül a tisztviselőnek ezekben az időkben a versenyirányításban kell lennie, és rádiókapcsolatban kell lennie az összes pályabírói poszttal”.