Miután hazai, amerikai versenyükön pontokat szereztek, és megnyerték az Alpine elleni óvást – legalábbis úgy tűnt – a Haas elégedett lehetett. Azonban egy hét sem telt el, mire minden megváltozott.
A Haas fellebbezett a futam eredménye ellen, mert szerintük Fernando Alonsónak fekete-narancssárga zászlót kellett volna kapnia, mert az egyik tükre lógott, ső később teljesen le is tört. Ez pedig akár el is találhatott volna valakit. Az FIA egyetértett azzal, hogy az autó nem volt biztonságos, és utólag 30 másodperces büntetést kapott, ami a hetedik helyről a 15. helyre sorolta vissza Alonsót.
Az Alpine nem volt elégedett, és közölte, hogy a Haas vasárnap túl későn, határidő után nyújtotta be óvását. A szabályok egyértelműen kimondják, hogy a csapatoknak 30 percük van arra, hogy a kockás zászló után óvást nyújtsanak be az eredmény ellen, de a Haas 24 perccel túllépte ezt a határidőt.
Ennek eredményeképpen végül a döntést hatályon kívül helyezték, és Alonso visszakapta a hetedik helyét.
A Haas azonban állítja, hogy félretájékoztatták őket. Állítólag az FIA egyik tisztviselője a versenyirányításnál azt mondta a csapatnak, hogy egy órájuk van az óvásra, ami nem volt igaz. A félretájékoztató személy a versenyigazgató volt, a Haas főnöke, Günther Steiner szerint.
Niels Wittich, Eduardo Freitasszal megosztva látja el a versenyigazgatói feladatokat, miután a tavalyi szezonzáró után a FIA korábbi versenyigazgatóját, Michael Masit eltávolították posztjáról. A Haas szerint Wittich adott nekik téves információt…