A gyorstöltő még nem lesz kész az első Gen3 szezon elejére, de néhány Formula E versenyen bevethetik az új formátumot.
A Williams Advanced Engineering fejleszti ki az új, újratölthető elemeket (RESS) és a gyorstöltőt is, ami szükséges az új stratégiai elem bevezetéséhez. A Gen3 tesztelése alatt azonban több gyártónál is vibrálás lépett fel, ami tönkretette az könnyebb és kisebb akkumulátor celláit.
Az ezt követő teszteken a gyártónak sikerült egy lehetséges megoldást találnia a problémára, de a késlekedés azt jelenti, hogy a gyorstöltőre nem jut elég idejük a szezon kezdetéig.
Az elektromos sorozat hat gyártója közül Porsche nem szeretné, ha csak a szezon felénél, vagy csak néhány versenyen próbálnák ki élesben is az új technológiát. Ők inkább egy állandó formátumot tartanának, megfelelőnek egy világbajnokság státuszához.
„Volt lehetőségünk tesztelni ezt az új technológiát, és a néhány alkalommal, amíg nálunk volt, minden működött.” – emelte ki Florian Mödlinger, a németek egyik vezető embere.
„Inkább arról szól az egész, hogy nem készülnének el az alkatrészek, szóval nem állnánk készen a szezon elejére.”
Az új Gen3-as éra felkészülésében az is hátráltatta a közös alkatrészeket gyártó cégeket, hogy a Hankook vette át. Hiába érnek véget lassan a tesztek, még nincs meg a végleges keverék, amivel a szezon elindulhat majd.
A The Race riportja szerint a csapatok – főleg az egy pályán tesztelők – megosztanak egymással bizonyos adatok a Gen3-as csomag kapcsán annak érdekében, hogy az autó készen álljon az első éles bevetésre.
Decemberben lesz majd a sorozat hivatalos előszezoni tesztje Valenciában, után az autók hajóra kerülnek, hogy Mexikóban teljesítsék az első versenyt.