Az új LMH autót Ferrari 499P-nek hívják majd, ami 50 év után biztosít majd lehetőséget az olaszoknak sikerre a sportautózás csúcsán.
Imolában, a Finali Mondiali elnevezésű esemény szombatján mutatták be az Endurance Világbajnokság (WEC) Hypercar kategóriájába szánt gépet.
A hivatalos adatok szerint 3 literes turbóval hajtott V6-os motor hajtja majd. Ezenkívül első tengelyes, 200 kW-os energiavisszanyerő rendszer segít majd, amennyire a BoP engedi. Mindezt hétsebességes Xtrac váltó és egy 900 voltos akkumulátor segíti majd ki.
Ahogy azt előzetesen is említették, két autóval állnak majd rajthoz az Endurance Világbajnokságon (WEC), így a Le Mans-i 24 óráson is. Az 50-es és 51-es autó pilótafelállását azonban még nem jelentették be.
Cserébe viszont már a végleges festést mutatták meg. Ez azért is különleges, mert eddig kizárólag rejtőszínekkel járatták az autót, így még a formája sem látszott igazán.
„A 499P-vel rögtön úgy térünk vissza, hogy a győzelmekért küzdhetünk.” – örvendezett John Elkann, a cég vezérigazgatója.
„Ezt a kihívást alázattal vesszük magunk elé. De ugyanakkor tudatában vagyunk annak, hogy egy 20 világbajnoki címet és kilenc Le Mans-i győzelmet számláló múlt van mögöttünk.”
Bár a 499P az IMSA GTP kategóriájában is indulhatna – és az olasz márka érdekelt az Észak-Amerikai piacban is – egyelőre még csak a WEC-ről szólnak a hírek.
Az első pályán töltött métereket pedig alább lehet megnézni. A felvételen mintegy extraként szerepel – a szintén endurance-ra tervezett – új GT-autó is, a 296 GT3.