back to top
Kezdőlape-MobilityBenzines és elektromos Peugeot-kal gyarapszik és közvetlenül a reptéren parkol a főváros...

Benzines és elektromos Peugeot-kal gyarapszik és közvetlenül a reptéren parkol a főváros meghatározó autómegosztó flottája

-

Már 500-nál is több autóval szolgáltat a SHARE NOW Budapesten, amelynek járműveivel novembertől már közvetlenül a Liszt Ferenc nemzetközi repülőtér Holiday Parkolójába is be lehet állni. A flottához elmúlt időszakban csatlakozott benzines Peugeot 208-assal akár többnapos utak is gond nélkül bevállalhatók, bár 340 kilométeres hatótávjával a szintén csapattag újgenerációs elektromos ikertestvér, a Peugeot e-208 sem vall szégyent a távolsági közlekedésben. Ezzel a SHARE NOW, több mint 60 autóval bővítette flottáját.

Ismét szintet lépett a SHARE NOW budapesti flottája, amely a nyáron lépte át az ötszázas álomhatárt: a nemrég hadrendbe állt Peugeot 208-sokkal jelenleg ez Magyarország egyik legnagyobb autómegosztó állománya. Mindezt olyan időszakban érte el, amikor sokak számára egyre nyilvánvalóbb a carsharing előnye a saját és céges autók fenntartási költségeinek gyors és jelentős emelkedése miatt.

Share NOW, Peugeot 208
Fotó: Share NOW

Kézenfekvő példa a parkolás: a fővárosban épp a közelmúltban nőtt tíz százalékkal a fizetős zónák területe. És bár a rendszer átláthatóbb lett, a megemelt díjak és a kiterjesztett üzemidő – ez egyes körzetekben este tízig is elnyúlhat – eléggé megdrágítják a várakozást. Márpedig a magánautók többsége élettartama jó részében ácsorog valahol: egy nemrég végzett felmérés szerint a sofőrök kétharmada 20 kilométernél is kevesebbet megy naponta a saját kocsijával, harmaduk esetében pedig a 10 kilométert sem éri el a napi penzum. „A saját tulajdonú autók után akkor is fizetnünk kell az alapvető fenntartási költségeket, ha egyáltalán nem is használjuk őket” – figyelmeztet Buday Bence, a Share Now Magyarország vezérigazgatója, aki szerint a parkolással nem pusztán az a gond, hogy drága: az elmúlt öt évben 15 százalékkal nőtt a fővárosban nyilvántartott autók száma, miközben a kerületek egyre másra jelölnek ki kizárólagos lakossági parkolóhelyeket, amelyek az összes rendelkezésre álló férőhely közel harmadát veszik el.

„Az a célunk, hogy a szolgáltatás folyamatosan a felhasználók igényeihez alkalmazkodva nyújtson költséghatékony autós mobilitási alternatívát, ezért novembertől már közvetlenül a Liszt Ferenc nemzetközi repülőtér Holiday parkolójába is beállhatnak az autóinkkal” – emeli ki Buday Bence. Így még egyszerűbben közelíthető meg a reptér vagy kényelmesen indulhatnak onnan haza a felhasználók. „A SHARE NOW számára különösen fontos ez a lépés, hiszen a magyar felhasználók mellett az ide látogató külföldi ügyfeleink is mindössze pár perc sétával érik el a megosztott autókat” – teszi hozzá. A szolgáltatás 8 ország, 16 városában használható Európában, így egyetlen alkalmazással érhető el carsharing Európa szerte, nincs szükség országonként külön regisztrációra vagy még egy alkalmazás letöltésére.

Mivel egy megosztott autó akár tíz saját tulajdonú járművet képes kiváltani a városi forgalomban, a magyar fővárosban jelenleg elérhető, mintegy 1300 autó intenzív használatával – és a saját autó birtoklásának feladásával azokban az élethelyzetekben, ahol az autó jellemzően kihasználatlanul áll – tízezernél is több parkolóhely szabadulhatna fel. A flotta méretével ráadásul a szolgáltatási terület is egyre tágasabb, miközben az autók az ország egész területén használhatók, többnapos időtartamra is kibérelhetők, a járművekben található töltő- és benzinkártyákkal pedig az egész országban díjmentesen lehet őket benzinnel vagy árammal feltölteni. Az újabb generációs elektromos autóknál már a hosszabb utakon sem kell aggódni a töltés miatt: az idén nyáron csatasorba állt Peugeot e-208-asok hatótávja például 340 kilométer, amellyel már bátran el lehet távolodni Budapesttől.