Bár az F1-es projekt lesz a jövő évek témája, a Porsche egyelőre a Formula E programjára koncentrál, ők mutatták be elsőként Gen3-as autójukat.
Elég komoly tesztprogramot követően érkezik meg a stuttgarti gyártó a Hypercar kategóriába (és egyúttal a tengerentúlon az IMSA GTP mezőnyébe. Ezenkívül – amint sikerül megegyezni valamelyik csapattal, 2026-tól a Forma-1-ben is indulhatnak.
Egyelőre azonban egy új, Gen3-as autó bemutatásával voltak adósok a 2023-as szezon előtt, ami – a Formula E mezőnyből először – meg is tettek.
A gépet Pascal Wehrlein és a korábbi bajnok António Félix da Costa vezeti majd, aki a kényszerszünetre menő Techeetah-tól érkezett.
A távozó Lotterer először a sportautó-program felé kacsingatott, majd egy pálfordulással a Porsche partnerénél, az Andrettinél kötött ki az elektromos sorozatban.
Ironikus módon da Costa is rendelkezik sportautós programmal. Csapata, a JOTA megszerezte a németek egyik LMDh autóját, így könnyen lehet, hogy Lotterer ellen mehet majd ott is.
„Utálok csak részt venni, egy plusz ember lenni a rajtrácson, vagy csak csellengeni. Ki nem állhatom. Nem ezért vagyok itt, és szerintem ebben egyeznek a céljaink a Porschéval. Ők bármiben indulnak, nyernek is.
Már láthattuk tavaly, hogy jó eredményeket tudnak elérni, és nagy dolgokat várok el most, hogy mindenki a nulláról indul az új generációs autóval.” – nyilatkozta a portugál.
Da Costa jelenleg az Endurance Világbajnokság (WEC) szezonzárójára készül, és csapattársaival vezeti az LMP2-es pontversenyt.
Wehrlein eközben – bár tesztelte az LMDh-t – a The Race szerint nem valószínű, hogy hasonló kalandba fogna.
Formula E gyártói közül elvileg a Porsche teljesítette a legtöbb tesztkilométert. De éppen ezért nekik is volt ezért a legtöbb problémájuk az FIA-tól kapott csomaggal.
Többen is felmondtak az FIA-nál, így komoly bajban a Formula E