A McLaren az 1997-es Forma-1-es szezon során egy rendkívül egyedi megoldást alkalmazott. A West ikonikus fekete-fehér festésével rendelkező MP4/12-nek ugyanis a gázpedál mellett 2 fékpedálja is volt és erről a rivális csapatok egészen a Luxemburgi Nagydíjig nem is tudtak.
A külön fékpedál arra volt jó, hogy annak segítségével Mika Häkkinen és David Coulthard is képes volt függetlenül uralni az autójuk hátsó tengelyének fékezését. Ezzel pedig csökkenteni tudták az autójuk alulkormányzottságát, valamint a kerekeik kipörgésének mértékét is.
Ezt a megoldást szépen, csendben használták az 1997-es Luxemburgi Nagydíjig. Ekkor ugyanis Häkkinen egy technikai hiba miatt nem tudta befejezni a versenyt és egy fotós, Darren Heath ki is használta az alkalmat. A fotós ugyanis közel tudott kerülni a finn autójához és képes volt befényképezni a pilótafülkébe. Az általa készített fényképeken pedig tökéletesen látszódott, hogy a McLarennek 3 pedálja van a jól megszokott 2 helyett.
Az FIA eleinte szabályosnak találta a megoldást, azonban a Ferrari folyamatos panaszkodása miatt végül az innovációt 1998-ban be is tiltották.
A McLaren akkori csapatfőnöke, Ron Dennis így vélekedett az esetről: „Mi voltunk az első a három élcsapat közül, akik használták ezt a megoldást és képesek voltunk úgy előnyt szerezni vele, hogy azzal nem sértettük meg a szabályokat. A rivális csapatoktól pedig a panaszkodás volt az egyetlen, amit tapasztaltunk, hogy meggyőzzék az FIA-t az általunk használt rendszer szabálytalanságáról.”