A szombati sprint végeredményének értelmében a Sao-Pauló-i Nagydíjon George Russell foglalhatta el az első rajtkockát. Mellőle azonban nem a tegnapi második helyezett Carlos Sainz várta a rajtot. Ő rajtbüntetést kapott, így a második rajtkockát Russell csapattársa, a hétszeres világbajnok Lewis Hamilton foglalhatta el. A második sor a két Red Bullé volt Verstappen-Pérez sorrendben.
A 71 körös verseny rajtját követően az élen nem történt változás, Norris viszont megelőzte Leclerc-t és átvette az ötödik helyet.
Ellenben pár kanyar elteltével Ricciardo lökte meg Magnussent, mire a Haas szembe fordult a mezőnnyel. Az ausztrál próbálta kikerülni a forgó autót, de az eltalálta a McLaren hátulját. Az eset kitette a versenyből Ricciardót is. A McLaren a falba csúszott. A versenyzők sértetlenek maradtak, nem úgy az autóik és a védőfal. Biztonsági autós fázis lépett életbe.
A hatodik kör végén távozott a pályáról a safety car. Verstappen előzni próbálta Hamiltont, de összeértek, és mindkét autó megsérült. Majd szinte rögtön utána Norris akadt össze Leclerc-rel, mire a Ferrari a falba csúszott. Szerencséjére azonban vissza tudott térni a boxba és folytatni tudta a versenyt. Ezt követően Norris a 4., Hamilton a 7. helyen haladt, míg Verstappen és Leclerc a mezőny legvégére esett vissza.
Az incidensek után Verstappen és Norris is 5-5 másodperces büntetést kaptak.
A 17. körben Vettel megelőzte Norrist és feljött az 5. helyre.
Az élmenők közül Sainz volt az első aki kiállt kerékcserére. Ezzel a második helyről a tizedikre került.
A 26. körben már csak Hamilton (1), Vettel (3) és Stroll (6) nem volt még kerékcserén. Ellenben Vetstappen a saját boxkiállása során az időbüntetését is letöltötte. A 17. helyen folytatta a versenyt, Latifi előtt és Leclerc mögött.
Végül Vettel a 27., Hamilton a 29., Stroll pedig a 30. körben cserélt kereket. Ezt követően a következőképp rendeződött a sorrend az élen: Russell, Pérez, Sainz, Hamilton, Alonso, Bottas.
Rajtszámával azonos körben, a 44. körben Hamilton támadni kezdte Pérezt a második helyért. Miután újabb kerékcsere miatt Sainz a negyedik helyre esett vissza. Egy körrel később aztán sikerült is a manőver.
Hamarosan azonban újabb kerékcserére hívták Hamiltont, lágy gumikért, pedig ő még ragaszkodott hozzá, hogy nincs még szükség a cserére. Végül rádión megmagyarázták neki, hogy azért volt erre szükség, hogy megakadályozzanak egy eléjükvágást.
Az 52. körben Norris McLarenje megadta magát a pálya szélén.
Virtuális biztonsági autós fázis lépett életbe, melynek értelmében a versenyzők közti aktuális távolságoknak állandósulniuk kell. Ezt kihasználva Sainz kerékcserét eszközölt. Ez után azonban a VSC-t valós biztonsági autó váltotta, így összesűrűsödött a mezőny, eltűntek a kiautózott előnyök.
A Mercedes jelezte versenyzőinek, hogy engedik őket egymással versenyezni, de lehetőleg ne üssék ki egymást.
Az Alpine közben arról tájékoztatta Ocont, hogy mögötte a csapattárs Alonso gumielőnyben van és ne „akadékoskodjon” vele, mire a francia közölte, hogy de ő meg akarja előzni ez előtte lévő Vettelt.
A biztonsági autós fázis most is okozott némi galibát, mikor jelezték a lekörözötteknek, hogy vegyék vissza a körüket, Tsunoda kimaradt a szaknévsorból. Majd elkezdett előrébb lépni, mintegy azzal a céllal, hogy kielőzze a biztonsági autót is és visszaálljon a mezőny végére, de nem volt egyértelmű a helyzete így végül a mezőn közepén maradt, mire a 60. kör végén a biztonsági autó távozott. Így kénytelen volt mindenkit elengedni, hogy úgy kerüljön vissza valós pozíciójába.
Az indítás után Ocont megelőzte Alonso, majd Bottas is, Vettel pedig visszaesett a 10. helyre.
A negyedik helyen lévő Sainz megpróbálta megelőzni Pérezt, majd sikerült is neki. A Ferrari spanyolja így a két Mercedest vette üldözőbe. Közben Pérezt Leclerc is megelőzte, mivel a monacói autóján lágy gumik voltak. Verstappen viszont már a 7. helyen haladt, Alonso mögött, míg nem a spanyol is megelőzte Pérezt. Majd így tett a csapattárs Verstappen is.
Russell végül a tegnapi első sprintgyőzelem után megszerezte élete első F1-es nagydíjgőzelmét is, mely az idei első a Mercedes számára is. A csillagos márka ráadásul kettős győzelmet aratott, mivel Hamilton a második helyen futott be. A harmadik helyet Sainz szerezte meg.
Végeredmény:
# | Driver | Csapat | Lemaradás |
1 | George Russell | Mercedes | |
2 | Lewis Hamilton | Mercedes | 1.529 |
3 | Carlos Sainz Jr. | Ferrari | 4.051 |
4 | Charles Leclerc | Ferrari | 8.441 |
5 | Fernando Alonso | Alpine | 9.561 |
6 | Max Verstappen | Red Bull | 10.056 |
7 | Sergio Pérez | Red Bull | 14.080 |
8 | Esteban Ocon | Alpine | 18.690 |
9 | Valtteri Bottas | Alfa Romeo | 22.552 |
10 | Lance Stroll | Aston Martin | 23.552 |
11 | Sebastian Vettel | Aston Martin | 26.183 |
12 | Pierre Gasly | AlphaTauri | 26.867 |
13 | Zhou Guanyu | Alfa Romeo | 29.325 |
14 | Mick Schumacher | Haas | 29.899 |
15 | Alexander Albon | Williams | 36.016 |
16 | Nicholas Latifi | Williams | 37.038 |
17 | Yuki Tsunoda | AlphaTauri | 1 kör |
Lando Norris | McLaren | kisesett | |
Kevin Magnussen | Haas | kisesett | |
Daniel Ricciardo | McLaren | kisesett |