Charles Leclerc dühösen vette tudomásul, hogy nem kapja meg csapattársa helyét, míg az érintett nem is tudott az egész bonyodalomról.
A monacói versenyző szeretné, ha az év végén az övé lenne az egyéni bajnokság második helye, ezért arra kérte a Ferrarit alkalmazzanak csapatutasítást. A monacói a leintés után hangoztatta, hogy beszéltek már korábban ilyen forgatókönyvről, ezért nem értette miért nem cselekedett a csapat.
Carlos Sainz az eltömődött fékhűtőnyilás miatt némileg hátrányba került, ám amikor a csapat kitisztította a területet a kerékcsere alatt, megtáltosodott. Ő is profitált Max Verstappen és Lewis Hamilton kakaskodásából, sőt jól jött neki csapattársa és Lando Norris csörtéje is.
A harmadik helyen haladt, Leclerc előtt, ám mögötte ment a tanácskozás a helycseréről. A Ferrari túl kockázatosnak találta a manővert, ugyanis Fernando Alonso és Max Verstappen lesben állva várt a kínálkozó alkalomra. Nemet mondtak a monacóinak, aki nevetségesnek titulálta az egész helyzetet.
Sainz azonban csak a leintés után értesült arról, hogy a feje fölött alkudoztak a dobogós helyéről.
„Nekem nem szóltak a rádión keresztül erről. Nem tudtam erről semmit, így nincs mit kommentálnom” – válaszolt a spanyol a sajtónak.
Leclerc némileg lenyugodott a futam után. A média előtt már így beszélt az esetről.
„A saját teljesítményemmel elégedett vagyok. Ugyanakkor eszembe fog jutni az a három pont, mikor amiatt veszítem el az egyéni tabella második pozícióját. Ha így lesz, akkor legyen így. A verseny előtt pont beszéltünk erről, de valamiért a csapat meggondolta magát.”
Mattia Binotto az olasz Skynak elmagyarázta mi állt a döntésük hátterében:
„Nagyon kockázatos lett volna a helycsere, mert Charles (Leclerc) mögött ott autózott Alonso és Verstappen. A biztonsági autós incidens miatt vizsgálat alatt álltunk, így egy esetleges büntetés még több pozíciót vett volna el Carlostól. A konstruktőri bajnokság szempontjából úgy láttuk, hogy jobb ha tartjuk a pozíciónkat.”