Miközben az F1 akkori vezérigazgatója, Bernie Ecclestone épp Sylverster Stallonéval egyezkedett, 1997. december 3-án, kilenc évnyi tárgyalás után az EU miniszterei bejelentették, betiltják a dohányreklámokat.
Beleértve a dohánytermékeket árusító márkák sportszponzorációit is.
A Forma-1-nek végül sikerült kiharcolnia magának 8 évnyi türelmi időt, melynek értelmében 2006 végén kell(ett) megválniuk a dohányreklámoktól. A köztes időszakban fokozatosan csökkent a dohányreklámok száma az F1-ben.
Magyarországon 2002-ben tiltották be a dohányreklámokat, így a Magyar Nagydíj is ekkor vált meg névadó szponzorától, a Marlborotól.
Íme néhány egykori F1-es autó, melynek épp egy cigaretta szponzor adott egyedi, örökre megjegyezhető külsőt (írd meg Facebookon, melyik volt a kedvenced!):
Rothmans a Williamsen
John Player Special a Lotuson
Gold Leaf a Lotuson
Camel a Lotuson
Camel a Benettonon
West a McLarenen
Marlboro a McLarenen
Marlboro a Ferrarin
Lucky Strike a BAR Hondán
Mild Seven a Benetton Renault-n
Mild Seven a Renault-n
A dohányreklámok sorsára juthatnak a kriptoszponzorok az F1-ben