A Forma-1 első számú betétsorozata a Formula 2 a legtöbb helyszínre követi a száguldó cirkuszt, ám a két sorozat között nagyjából ennyi is a közös pont.
A legjelentősebb különbség továbbra is a versenyhétvégék lebonyolítása. Hiszen az F2-esek számára egy szabadedzés, egy körös időmérő, valamint egy-egy sprint- és főverseny alkotja a versenyhétvégét. Ezzel szemben az F1-ben háromszor egy órás gyakorlás után jön a három körös kvalifikáció, valamint maga a Nagydíj versenye. (sprint versenyes hétvégén ez teljesen máshogy van, de továbbra sem ez a döntő többség)
A tervek szerint a Formula 2 is átesne egy teljes rendszerszintű változtatáson, kezdve a kvalifikációval. A céljuk az izgalom és az eseménydússág maximalizálása. Azonban a jelenlegi harminc perces időmérő péntek délután nem felel meg teljesen ennek.
Aki követi az időmérőket az láthatja, hogy a gyakorlatban két részre oszlik. Mindenki az első percekben kigurul, fut egy vagy több gyors kört és visszatér a bokszba. Majd néhány perc várakozás következik és a fennmaradó új szett lágy gumijukat felrakva még egyszer kigurulnak a pályára.
A két felfutás közti üres járat kiváltásra merült fel náluk is a három részes időmérő, ám a sorozat vezetője Bruno Michel kijelentette, hogy nem változtatnak a formátumon 2023-ra sem.
„Gondolkoztunk változtatáson, de be kell látni, hogy a mi időmérőnkre kevesebb idő áll rendelkezésre (30 perc), mint az F1-eseknek és nekünk ráadásul több autónk is van. Ezt így nem könnyű összerakni.” – kezdte. „Számos lehetőséget figyelembe vettünk. Végül arra jutottunk, hogy a legizgalmasabb továbbra is akkor tud maradni az időmérő, hogy ha ragaszkodunk a még GP2/GP3-as érában megalkotott lebonyolításhoz. Vagyis harminc percük és két szett abroncsuk lesz a leggyorsabb idő elérésére.”
„Ha úgy látjuk, hogy túl sok autónk lesz, mondjuk egy monacóihoz hasonló pályán, akkor két csoportra osztjuk őket, de ezzel csökken a rendelkezésre álló idő, ami így egyben kényelmesebb, de rosszabb is. Szóval talán ez a legjobb lehetőség most szánunkra…” – tette hozzá.