A Renault tulajdonában lévő Alpine cáfolja, hogy a motor akadályozná meg őket abban, hogy 2026 előtt élcsapatok legyenek a Forma-1-ben.
Vannak azonban, akik úgy vélekednek, hogy a motorbefagyasztás közepette franciák nem fognak tudni a jelenlegi negyedik helynél feljebb lépni, például a megbízhatósági problémáik miatt, melyek idén viszonylag gyakran felléptek.
„Először is meg kell győződnünk arról, hogy a problémák nem ismétlődnek meg. Ezután leginkább a 2026-os motor fejlesztésére fogunk áttérni” – mondta a motorrészleg vezetője, Bruno Famin az Auto Motor und Sportnak. „Már néhány hónapja dolgozunk rajta.”
Famin hozzátette, hogy nem minden hibáért közvetlenül a Renault-t kell okolni: „A beszállítóktól származó alkatrészekkel is voltak problémáink. De ez nem számít. Felelősséggel tartozunk azért, hogy mindent ellenőrizzünk, és megbizonyosodjunk arról, hogy a motor megbízható.”
A Renault 2022-re fejlesztett motorjában főleg a teljesítményre fókuszáltak, mint sem a megbízhatóságra, emiatt pedig nem bánkódnak: „Sok kockázatot vállaltunk. Megpróbáltuk a lehető legkönnyebbre szabni a motort.”
Az erőfeszítéseik saját magunk szerint megtérültek, hiszen a vezérigazgató Rossi szerint egy, maximum két tizedet veszítenek a motor miatt a többiekhez képest.
„A szabályozásokon belül nincs valódi lehetőség a nagyobb teljesítmény elérésére. De javíthatunk a csomagoláson, így Enstone javíthat az aerodinamikán. És gyakran a teljesítménynövekedés mögött a megbízhatóság javulása áll” – zárta gondolatát Famin.