Amikor a Forma-1 vezetői a 2022-es szabályokról tárgyaltak anno, az elsődleges szempont az volt a számukra, hogy az új autók szorosabban legyenek képesek követni egymást. Ezzel pedig akár a DRS-t is el lehetne törölni idővel, mert a 2011 óta használatban lévő eszköz túl sok kritikát kapott manapság.
Az állítható hátsó szárnyat 12 évvel ezelőtt vezették be a száguldó cirkuszban, hogy megkönnyítsék valamilyen a szinten a versenyzők dolgát, amikor előzésre kerül a sor. A megoldás lényege, hogy ha a hátul haladó pilóta egy másodpercen belülre kerül az előtte autózóhoz képest, akkor gombnyomásra felnyílt a hátsó légterelő elem felső része. Ezzel csökkent az autó légellenállása és a pilóta nagyobb végsebességre tehetett szert.
Azonban az idei szezonban kiderült, hogy a vadonatúj szabályoknak lett egy óriási hátulütője: egyes pályákon a DRS túlságosan erőssé vált. Ez abban nyilvánult meg, hogy a versenyzők nem megelőzték, hanem sokkal inkább kikerülték az előttük haladót az állítható hátsó szárny segítségével.
A sportág vezetői és az FIA egy érdekes kérdés előtt áll a 2023-as szezon előtt: mivel tehetnének jót a Forma-1 mezőnyének? Ha az új szabályokat tényleg a DRS teljes likvidálásának céljából hozták meg, akkor ténylegesen úgy kellene alakítani az autókat a soron következő szezonokban, hogy ez a terv tényleg megvalósulhasson. Addig pedig akár ideiglenesen be is lehetne tiltani az állítható hátsó szárny használatát, ahol annak hatása túlságosan könnyűvé tenné az előzéseket.