Zak Brown, a McLaren ügyvezető igazgatója szerint a csapat új szélcsatornájának és szimulátorának előnyei majd a 2025-ös Forma-1-es autó fejlesztésekor fognak teljes mértékben érvényesülni.
A wokingi bázisú alakulat úttörő volt a szimulátorok használatácal az F1-ben, de az általa használt egység mára elavult, és a Toyota szélcsatornája, amelyet a németországi Kölnben használtak, hasonlóan régi már. James Key technikai igazgató 2021-ben elismerte, hogy a McLaren kompenzálta a gyengébb infrastruktúrát, aminek idén vége lesz.
Addigra azonban már a 2024-es autójának fejlesztése is részben befejeződik majd, ami azt jelenti, hogy a McLaren befektetésének haszna csak a 2025-ös szezonban lesz teljesen érzékelhető.
„Ez elkezd hatással lenni a ’24-es autónkra és teljes mértékben kihatással lesz a ’25-ös autónkra, mert [idén] az év közepén lesz üzembe helyezve, ami azt jelenti, hogy már a ’24-es autónkkal fogunk kezdeni” – magyarázta Brown a Speedcafe.comnak.
„Szóval, azt hiszem, mindenünk meglesz, amire szükségünk van, és teljesen készen állunk majd a ’25-ös szezonra.”
„Nagyjából 80 százalékban leszünk készen a ’24-es évre.”
Nem a szélcsatorna lesz az egyetlen újdonság a McLarennél idén, hanem részben a versenyzőpáros is. Az ausztrál Daniel Ricciardót ugyanis honfitársa, Oscar Piastri váltja. A csapat így meglehetősen fiatal versenyzőpárossal rendelkezik, hiszen Piastri 21, Lando Norris pedig 23 éves.
„Azt hiszem, ez nagyon jó időzítés azzal kapcsolatban, hogy Oscar [idén] újonc lesz” – tette hozzá.
„Egy éve nem versenyzett, így egy kicsit le kell majd oldania magáról a rozsdát, ami biztos vagyok benne, hogy nem fog túl sokáig tartani.”
„Szóval, tetszik az a pálya, amin haladunk, tetszik, hogy hol tartunk a versenyzőinkkel, hol tartunk a technológiai infrastruktúránkkal, és úgy érzem, hogy minden elkezd igazán összeállni ’24-ben és ’25-ben.”
Nagy év ez a McLaren számára: Norrisnak és Piastrinak oda kell tennie magát!